Om 56 dagar får vi gå över till Häst-delen av de här forumet och våra bebisar börjar bli lite mer vuxna. Om 5 månader får vi börja tävla på dem. Och här sitter jag och rider min häst på lina när jag sitter upp. Det händer varje gång han har vilat att han blir spänd när jag sitter upp. Han är snäll men det är lite intressant för han kan släääääpa runt benen på lina och sen blir det konstigt. Mirre reagerar inte skarpt eller blir spänd av skänkeln, men det blir typ inte så härligt bara. Har tänkt att jag borde rida i hoppsadel varje gång sätter igång, men jag vill ha en egen nu, och det orkar jag inte köpa. Får låna sadeln han reds in i men den är lite lång och jag är inte 100 % i balans i den.
Är jag muppig som vill ha en en hoppsadel i bra skinn med bättre fäste i? Kände verkligen skillnad när jag gled runt i hoppsadeln och när han bockade i dressyrsadeln. Amerigosadeln är det kalvskinn som jag sitter fast i, varelse jag ville eller inte.
Har hittat ytterligare en budget-grej med liten häst. Att köpa schabrak på ponnyavdelningen, fick tag i ett fint blått från Eskadron för 300 kr i strl cob. Det går också att köpa en del begagnat, för folk har sålt sina ponnyer.