Min fick höstvila i 8 veckor. Blir nog några veckor till i vår sen, när det känns som hon behöver det.Hur lång vintervila planerar ni för era små?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min fick höstvila i 8 veckor. Blir nog några veckor till i vår sen, när det känns som hon behöver det.Hur lång vintervila planerar ni för era små?
Är det någon av er andra som planerar att visa i vår? Jag är kluven. På ett sätt vill jag visa, men jag vill visa i maj eller tidigt i juni och inte i början av april... För jag kommer inte hinna hoppa så mycket att det är vettigt att visa honom uppsutten till dess. Och jag vill gärna hoppa honom också. Vi får se. Eller så kollar jag om tävlingarna kommer igång och det finns möjlighet att visa honom på ett fyraårsprogram någonstans. Det skulle ju vara kul om han kanske kunde bli kvalad till Breeders, även om jag förstår att han borde ha en annan ryttare på ryggen för att klara det kvalet. Falsterbo är jag inte intresserad av, det är för mycket ståhej för en så här ung häst.
För två år sen var det bara 3-4 arrangörer som hade fyraårsprogrammet, och som var godkända tävlingsplatser för kval till Breeders m.m. Och förra året var det inga kval alls. Det ska bli spännande att se hur det blir med sånt nästa år.Jag är nog inne på att visa på fyraårsprogram. Det är det jag gjort med de tidigare unghästarna och det har känts bra. Jag vill helst inte hoppa - eller ja, jag vill inte hoppa med bedömning.
Jag har en speciell arrangör jag har ögonen på - de arrangerar varje år, på humant avstånd och brukar vara trevligt/lugnt ställe med. Det brukar vara i slutet av augusti och det känns rimligt iom covid vs tävlingar samt sommarvila hinns med innan.
Nä det kryllar ju inte av dem direkt men jag har "tur" och har en arrangör drygt 1h bort (där jag varit med 3st innan) och hoppas, hoppas att de kan ha 2021.För två år sen var det bara 3-4 arrangörer som hade fyraårsprogrammet, och som var godkända tävlingsplatser för kval till Breeders m.m. Och förra året var det inga kval alls. Det ska bli spännande att se hur det blir med sånt nästa år.
Är det någon av er andra som planerar att visa i vår? Jag är kluven. På ett sätt vill jag visa, men jag vill visa i maj eller tidigt i juni och inte i början av april... För jag kommer inte hinna hoppa så mycket att det är vettigt att visa honom uppsutten till dess. Och jag vill gärna hoppa honom också. Vi får se. Eller så kollar jag om tävlingarna kommer igång och det finns möjlighet att visa honom på ett fyraårsprogram någonstans. Det skulle ju vara kul om han kanske kunde bli kvalad till Breeders, även om jag förstår att han borde ha en annan ryttare på ryggen för att klara det kvalet. Falsterbo är jag inte intresserad av, det är för mycket ståhej för en så här ung häst.
Min är ju praktiskt nog dräktig så hon visas inte i vår men vi planerar att visa som fölsto 2022 istället. Då borde hon kunna vara väl förberedd. Hon står fortfarande på stall nu efter skadan och kommer bli där åtminstone januari ut, jag ska kolla med ryttaren om hon kanske ska rida lite innan det blir lösdrift, hästen älskar ju att jobba