Sant, på lång sikt så är det nog inte så ekonomisktDet beror kanske på hur stort inkomstbortfallet blir? Sjukskrivning är dyrt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sant, på lång sikt så är det nog inte så ekonomisktDet beror kanske på hur stort inkomstbortfallet blir? Sjukskrivning är dyrt!
Jag var bara hemma i tre dagar! En dag pga dt och op och två dagar efter. Sen blev jag lite trött på att sitta hemma och ha ont, så jag åkte till jobbet och hade ont istället Men det beror ju också på vad man gör på jobbet.Det beror kanske på hur stort inkomstbortfallet blir? Sjukskrivning är dyrt!
Härlig uppsyn på hästen dinIdag hoppade vi för första gången! Min förra häst och hennes nya ägare var här på träning i helgen och jag och Merida hängde på. Bra tillfälle att träna på att rida samtidigt som andra ekipage och det fixade hon fint. (Vi gjorde det även tidigare i veckan och då var hon lite spänd, men då var det fler hästar). Hon var ett riktigt skrälle innan bara och trampade runt i stallgången, flängde med huvudet och var allmänt störig, jag höll på att bli galen innan jag till slut satt upp och hon inte kom åt mig längre.
Det är fantastiskt med unghästar hur snabbt de lär sig! Idag gjorde hon en jättefin galoppfattning på hjälpen, när lärde hon sig det? (Den kom ju såklart inte med på film.)
Hon fattade snabbt vad övningen gick ut på och fattade själv galopp inför lilla hindret. Sen dog motorn precis efter skuttet varje gång, men det kommer sig väl det också!
Efteråt var hon desto tröttare däremot.
https://instagram.com/p/CJB42ywhT1x/
Visa bifogad fil 61933
Nu lyckas jag inte länka in så att inlägget syns?
Härlig uppsyn på hästen din
Det blir två månader på bete om inte mer, minst två månader. Vet redan nu att jag har en jobbresa i mitten av februari så antingen får jag hjälp med tömkörning de dagarna eller så sätter jag igång efter jag kommit tillbaka. Funderar på att visa på ridhästtest i mitten av april, men det får vi väl se om det blir av med tanke på pandemin. Skulle hellre visa i maj, men det beror också på om vi ska flytta eller bo kvar där han är nu samt vilket sommarbete han ska gå på. Skulle vilja ge honom en riktigt lång sommar, men det är än så länge bara mkt snurriga tankar.Hur lång vintervila planerar ni för era små?
Vår får en månad nu och ytterligare en kortare vila under våren.Hur lång vintervila planerar ni för era små?
Hur lång vintervila planerar ni för era små?