Du har inte möjlighet att ge honom en till kompis av typen som stannar i hagen? Eller kommer han lära den att rymma då?Och idag har han rymt igen... 2ggr hittills! Var ska han hela tiden? Han har gräs och kompis i hagen liksom....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har inte möjlighet att ge honom en till kompis av typen som stannar i hagen? Eller kommer han lära den att rymma då?Och idag har han rymt igen... 2ggr hittills! Var ska han hela tiden? Han har gräs och kompis i hagen liksom....
Du har inte möjlighet att ge honom en till kompis av typen som stannar i hagen? Eller kommer han lära den att rymma då?
Kanske dra på med ännu mer ström så det verkligen gör ont och han inte vågar testa igen?Kompisarna följer inte med... De har ju gräs i hagen som är mer intressant.
Men - idag var det så att strömmen var av, en säkring hade gått. Nu är det ström på igen så han borde stanna i hagen.
@villhöver Han testar av strömmen alltså, vilken rackare!
jaaaa Tror du b-ponnyn han går med gör det? NÄ!
Men Fille kollar minsann av strömmen och kryper ut om det inte är på.
Jag förstår dig precis! Min femåring, också halvblod. är en riktig rymmare! Kollar av strömmen och kryper under eller mellan när det är för glest på tråd. Hon är konstigt nog värst på sommaren och har hållt på sen hon var ett år, trodde att hon skulle växa i från det men inte det. Jag har "tentakler" på henne när hon är som värst!köpt extra stängselaggregat och batteri.
Personalen frågade med medlidande i rösten ”är det en shettis?”
-Nej
Heter han inte Mulle?jaaaa Tror du b-ponnyn han går med gör det? NÄ!
Men Fille kollar minsann av strömmen och kryper ut om det inte är på.
Heter han inte Mulle?
Skönt att det inte var något värre! Det där är verkligen den värsta sortens samtal. Håller tummarna för att han läker utan komplikationerIgår hade vi söndagskris.
De ringde från stallet: Fille hoppar på tre ben!
...Jahopp, nu har han brutit benet....
Nu var det inte så dramatiskt utan var en vriden sko där han trampat in en tåkappa + ett par söm i sulan. Ajaj. Fick ut hovslagaren kl 22 som hjälpte oss.
Så nu står han på box med gips ett par dagar och jag håller tummarna för ingen feber och ingen hovböld, och att vi kan få på skon igen i slutet av veckan.
otroligt lättad att det inte var så himla allvarligt, men så trist. Och vi som hade ridutflykt bokad till helgen
Skönt att det inte var något värre! Det där är verkligen den värsta sortens samtal. Håller tummarna för att han läker utan komplikationer
Hoppas att hältan lägger sig och att han bara är känslig. Min äldre häst trodde veterinären en gång hade hovbensfraktur då hon vägrade stödja på benet och hade feber av smärtan. Visade sig sedan att hon bara fått ett pyttelitet blåmärke på hoven. Hon talar om när något är fel kan man lugnt säga .ja man hinner ju tänka ut ett gäng katastroftankar...hua
han verkade vid gott mod idag, ingen feber och så. Men utöver gott humör så är han bra halt (bara ledd ut framför boxen medan jag mockade) och det ser man även inne i den mjuka boxen, och det oroar såklart.
Idag fick Takeo duschas och knoppas för första gången! Ganska läskigt med vattenslangen först men sen insåg han att det var ganska skönt i värmen. Och han stod och halvsov nästan hela knoppningen.
Idag fick Takeo duschas och knoppas för första gången! Ganska läskigt med vattenslangen först men sen insåg han att det var ganska skönt i värmen. Och han stod och halvsov nästan hela knoppningen.