Äntligen har vi kunnat rida i den nyomstoppade sadeln. Merida skaffade sig ett fult sår precis när jag fick hem den, så hon har vilat igen. Ridit en gång och tömkört en gång efter 3 veckors vila och idag satt jag upp utanför stallet och så red vi iväg själva en tur ut i skogen. Hon är ju så cool, traskar ut från gårdsplanen, förbi kompisarna som skriker i hagen, förbi korna över en tittig gårdsplan och ut på en skogsväg där hon aldrig varit förut. Travade ut och travade och galopperade tillbaka. Inte en tendens till att stanna och tjura idag!
Visa bifogad fil 55126
Kul att hon går iväg själv
--
Jag har satt igång min fuxmärr efter vilan nu. Har hunnit rida tre gånger. Första gången red jag i paddocken och hon var superfin i traven. I galoppen höll jag nästan på att flyga då hon tvärnitade i jobbiga hörnet och stod och bockade på stället.
I måndags red vi ut med sällskap och hon och ponny tävlade om vem som kunde skrämma upp varandra mest Galoppen var väldigt bockig till att börja med men sista galoppen var utan bocksprång.
I onsdags red vi ut igen med ponnyn som sällskap. Elsa gick först större delen av ridturen och gjorde inte ett ända bocksprång Nästa vecka ska vi prova på trail