Marvin
Trådstartare
Hon är iaf väldigt fin
Tack!
Jag tröstar mig med att hon långsamt blir bättre med träning, men hon bara måste testa allt 40 000 gånger först.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon är iaf väldigt fin
Hon som körde in Svea var ute och skulle hjälpa mig lite med hanteringsträning. Det hela slutade med att Svea lyckades pricka in ännu en rejäl spark på min högra höft. Ingen större skada skedd med höften, men jag sträckte hela ryggen och är nu högst orörlig... Själen tog nog mest stryk, tror jag, för det märktes tydligt att hon vänder baken till och slår mot mig, vilket hon inte gjorde mot tränaren, även om hon var lite besvärlig mot henne också.
Så nu får hon gå i hagen och skrota ett tag till, vilket ju egentligen är själva grundproblemet, för hon blir så sjukt överladdad och ännu svårare att hantera. Tränaren tar emot henne så fort hon har bete så det räcker, och sedan kommer hon visa henne på premieringen. Sen får vi se vad jag gör med henne :P
Den här gången var det visningsträning, förra gången var ju planen att longera, men jag hade inte fått ut henne från mig än. Så det är ju när hon ska trava och tycker att det är roligare att springa fritt. Och hon har insett att det hjälper att slå bort mig. Och jag är för långsam i att korrigera henne, så där har jag ju lite att träna på. Samtidigt sätter det sig ju i huvudet också. Kommer jag att kunna lita på henne, liksom?Nej, vad tråkigt!
I vilka situationer är det hon gör så?
Tack!
Jag tröstar mig med att hon långsamt blir bättre med träning, men hon bara måste testa allt 40 000 gånger först.
Jag säger det igen, du döpte ett fuxsto till Merida...
Är det för sent att byta namn till Törnrosa tror ni?
Det låter som upplagt för att hon ska få narkolepsi, och det är ingen höjdare på hästar..Är det för sent att byta namn till Törnrosa tror ni?
Den här gången var det visningsträning, förra gången var ju planen att longera, men jag hade inte fått ut henne från mig än. Så det är ju när hon ska trava och tycker att det är roligare att springa fritt. Och hon har insett att det hjälper att slå bort mig. Och jag är för långsam i att korrigera henne, så där har jag ju lite att träna på. Samtidigt sätter det sig ju i huvudet också. Kommer jag att kunna lita på henne, liksom?
Uppfödaren har kvar hennes lite mer än halvbror född samma år (samma pappa och Sveas mamma är hans mormor) så jag frågade om vi ska byta ett tag. Han får ett (förhoppningsvis) diplomsto att avla lite på och jag får en lugn snäll och arbetsvillig valack ett tag Det känns liksom inte så roligt att ha häst just nu, och när man lägger så mycket tid och pengar ska det ju gärna vara lite roligt också...
På äventyr såklart!Och idag har han rymt igen... 2ggr hittills! Var ska han hela tiden? Han har gräs och kompis i hagen liksom....