Marvin
Trådstartare
Vilken fin överlinje hon har
Jag vet inte riktigt hur hon har fått den, vi gör som inget vettigt, lallar mest runt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken fin överlinje hon har
Red igen idag, gick sådär för det var väldigt mycket bromsar och Merida var inte nöjd med att de tuggade på henne. Hon hoppade runt och slängde med huvudet, men vi enades om att skritt var en dålig idé och höll oss till trav istället och då gick det bättre. Vi fick även till lite galopp i bägge varven, hon bjöd på det och jag uppmuntrade! Bild från idag.
Visa bifogad fil 53302
Hur tidigt kan man göra sånt? Vi rider ju Max 20 min så för oss blir det nog inte för än till våren. Jag borde väl ha fälttävlanskort också? Eller?
För mig blir det nog antagligen till våren med, men jag tror mycket väl att man skulle kunna köra en kortis i höst och typ lalla genom vattnet och skutta några pyttehinder. Där jag red när jag var yngre hoppar man alltid in hästarna på terrängbanan. Då får de en naturlig framåtbjudning från snart och man sätter en rutinerad häst först så bebisarna lättare kommer över. Så skulle man nog mycket väl kunna göra . Jag rider också väldigt korta pass, så det ligger en bit framåt för vår del.Hur tidigt kan man göra sånt? Vi rider ju Max 20 min så för oss blir det nog inte för än till våren. Jag borde väl ha fälttävlanskort också? Eller?
GrattisDoris är dräktig på 18 d.kollen som gjordes idag, nu ute på betet igen
@carmarnic visst är det din Elsa på bild på SWB Mälardalens FB-inlägg om sponsorpriser?
@carmarnic Jättefin!! ❤
De där rödhåriga damerna Är väldigt glad att min inte bryr sig om hur sadeln ligger, än så länge (ta i trä)... Säg till vad du hittar för sadel för jag tänker att våra har lite likt sadelläge.Ja Vi lär dock inte vinna något pris för vårt ridprov Det blev godkänt men Elsa var väldigt missnöjd med sadeln så hon visade inte på någon god framåtbjudning direkt.
Annars var hon superduktig på visningen så jag är jättenöjd med henne
Visa bifogad fil 53503
Nu blir det vila sen ska vi försöka hitta en sadel som passar oss båda
De där rödhåriga damerna Är väldigt glad att min inte bryr sig om hur sadeln ligger, än så länge (ta i trä)... Säg till vad du hittar för sadel för jag tänker att våra har lite likt sadelläge.
Hon är iaf väldigt finIdag lyckades jag få med sambon till stallet för att hjälpa till lite vid ridningen. Hittade en lagom runda igår när jag var ute med Rut. Inte optimalt kanske när hon longerades igår, för hon var ovanligt tjurig.
När sambon gick fram och tog i tygeln för att leda fram henne så gick hon själv utan problem? Men vi kom runt rundan, och när hon inte fastnar så går hon ju glatt på. Avslutade med att trava ner på ena vägen, vända på vändplatsen utan att fastna (yey!) och sen trava tillbaka.