Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De skrev lite längre om honom eftersom han var bäst. Det var om att han var sveriges sämsta dressyrföl 2017 och att jag är en glad amatör typ. Och att han är min kompis som jag hoppas att jag kan tävla lite högre med så jag kan få börja döma högre klasser i framtiden (dömer dressyr upp till MsvC). Ev så blir det lite mer om oss vid ett senare tillfälle.Han ser verkligen jättefin ut!
Satt du på läktaren när han fick omdömet och hur kändes det?
Jag såg att han var med i Ridsport men eftersom det är en plusartikel så kan jag inte läsa den. Var det en lång artikel och vad skrev dom om?
minst sagt.
Höjdpunkten på dagen är ju om jag ställer in honom i boxen ett tag, då tar det 10-15 min så ligger han helt utsträckt och sover.
kompisarna är väldigt lugna och de gör inte många knop nån av dem, det är inget tjafs liksom utan de står ihop, äter och dricker ur samma tuss/tunna och kliar varandra. Men han kanske inte hittar sovro ändå?Får han vila i hagen? Eller stör kompisarna honom?
De skrev lite längre om honom eftersom han var bäst. Det var om att han var sveriges sämsta dressyrföl 2017 och att jag är en glad amatör typ. Och att han är min kompis som jag hoppas att jag kan tävla lite högre med så jag kan få börja döma högre klasser i framtiden (dömer dressyr upp till MsvC). Ev så blir det lite mer om oss vid ett senare tillfälle.
Det kändes konstigt, jag hade ju ridprovet kvar när poängen trillade in, så jag kände långt ifrån att jag var klar men det var som att hjärtat gjorde en frivolt. Och så blev benen lite svaga. Johanna som har stallet kom fram till mig innan poängen och sa: hon gillar honom, det ser jag. Så jag kände mig lugn att vi skulle nå Klass I, vilket var mitt mål. Samtidigt var jag faktiskt besviken på hoppningen för han hoppade rätt Crappy (7-7,5). Öppnade inte alls upp och slingrade sig för att han hoppade längre än höga språng och då blev det för tight för att gå rakt på hindren som han gjort hemma. Sen var ju ridprovet en Walk in the park för oss, det visste jag, och på det sättet var det lugnt. Men jag var nog mest tom. Liten skärmdump där jag ser ut att ha tappat axlarna och hållningen. Detta är två sekunder innan jag sätter händerna för ansiktet...
Visa bifogad fil 52711
Nä, det var domaren som hade ätit citron till frukost eller något. Alla föl utom ett låg superlågt, och det var föl med fin stam allihop. Jag tycker mest att vi aldrig riktigt kom igång och började visa. De andra visningarna jag varit på har domarna coachat lite (om det behövts) för att typ få se mer om denne inte varit nöjd. Kan ju lika bra lägga in filmen här:Jag tycker att du ser rätt glad ut på bilden iaf
Vad instressant ändå att han blev sämsta föl och nu var så mycket bättre. Var han i en ful period just vid visningen?
Svea har blivit utsedd till stallets största rövhål.
Relaterar.
Första gångerna jag tog in Merida från betet hade jag hjälm, handskar, dressyrspö, repgrimma och långt grimskaft... Sen behövdes det inte direkt, men jag vill gärna vara beredd om hon skulle flippa.
Har ridit några gånger själv nu, blir ju helt utan sällskap av hästar eller människor. Korta rundor på markerna, runt på den gamla terrängbanan och kort runda i skogen och hem längs med vägen. Varje gång har hon vid nåt tillfälle stannat, backat och hotat att resa sig, men sen fortsatt gå efter en liten stund och hon går bättre framåt nu.
Igår red jag lite på gamla terrängbanan (tyvärr helt nedlagd och alla hinder bortplockade). Red på bett för första gången och tränade svängar. Rödluvan hälsar att det är svårt att svänga i trav med ryttare. Speciellt när ryttaren har egna åsikter om var, när Och åt vilket håll svängen ska göras.
När vi var nästan tillbaka i stallet så mötte vi gårdens tonårsson på fyrhjuling i hög fart i en kurva. Tur han hade bra bromsar på den! Merida tittade bara på honom och fortsatte gå, på det viset är hon ju inte så svår.
Sadeln är vidgad nu, så ska ta med den till sadelmakaren på lördag så hon får stoppa om den, tror det blir lite lättare för oss när balansen är bättre. (Men sadelmakaren ville ha före- och efterbilder på hur sadeln låg så var tvungen att rida ändå).
@carmarnic
Jättefin! Skönt att höra att det finns hopp även om lite tjuriga rödtottar.
Alltså jag vet inte, igår skulle jag rida ut men Elsa släppte inte upp mig på ryggen pga. bromsar men förmodligen mest för att jag hade satt på henne bakbensskydd som hon inte tyckte om
Så vi gick en promenad istället, sen gick jag in i stallet och tog av benskydd innan vi övade lite basic att stå still vid pallen utan att kosparka mot matte. Fuxmärr
Men åhhh!!!
Orkar inte!