Det känns förjävligt rent ut sagt! Det är i Linköping. Närmsta i övrigt är Strömsholm (ca 20 mil). Jag vet dock inte om fler avelsförbund gör som här, så att testet bara är öppet för de hästar som har ägare som är medlemmar i vår förening. Det ställer ju till det med vila osv också om han plötsligt ska visas någon månad eller två senare.
Jag kanske också får ställa in mig på att ev få åka långt och visa i höst, om vi nu orkar göra ett nytt försök då. Detta känns otroligt trist och verkligen ingenting som vi hade räknat med.
I så fall får avelsföreningen gärna kläcka det ganska snart, så man kan lägga upp en ny plan. Nu känns allt mest pannkaka. Men i längden är det ju hingstägarna som drabbas värst, eftersom det inte blir lika mycket underlag till index. Avelsföreningarna brukar ju tjata om att de vill att unghästarna ska visas, men nu har jag ju i alla fall gjort vad jag kunnat.
Eller hör om de kan lägga till en till dag? det är ju nästan en full dag till bland reserverna, såg att BS inte fått med sitt gäng heller...