Idag hade jag mamma på besök och jag tog ridpass nummer två efter vilan och så körde vi lite lastträning. Han sov ute inatt (vi har ett par riktigt varma dagar nu med runt 20 grader och sol) och var liite sömnig idag Snäll att rida och var lite bättre i formen idag än i förrgår, dippade ner såklart men var helt klart bättre framme än sist. Tog en galopp åt varje håll med.
Efter ridningen tog vi en stund till lastträning och det gick bättre än väntat, han var på väg att kliva på nästan direkt men vi jobbade med att gå på bitvis, stå och slappna av, gå lite till, backa av, stoppa halvvägs ut osv. Jätteduktig verkligen!
Imorgon blir det bara hage för honom, jag ska på treårstest med en annan häst i stallet.
Efter ridningen tog vi en stund till lastträning och det gick bättre än väntat, han var på väg att kliva på nästan direkt men vi jobbade med att gå på bitvis, stå och slappna av, gå lite till, backa av, stoppa halvvägs ut osv. Jätteduktig verkligen!
Imorgon blir det bara hage för honom, jag ska på treårstest med en annan häst i stallet.