Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack snälla! Ni tycker säkert att jag mobbar min lille häst som retar honom så, men jag tycker självklart om honom hur mycket som helst. Dock tar jag ju inte och laddar upp de bilder där han ser roligast (fulast ) ut för stunden, hade jag gjort det så hade ni förstått varför jag menar att han ser ut som två hästar i fram- och bakändeTycker han ser jättetrevlig ut @Fritidsryttare!
Tack snälla! Ni tycker säkert att jag mobbar min lille häst som retar honom så, men jag tycker självklart om honom hur mycket som helst. Dock tar jag ju inte och laddar upp de bilder där han ser roligast (fulast ) ut för stunden, hade jag gjort det så hade ni förstått varför jag menar att han ser ut som två hästar i fram- och bakände
Haha nä, jag tröstar mig med att de andra också är rätt fula vid det här laget, så han är i gott sällskapUnghästar är ju sällan direkt bildsköna, iaf inte om de är inne i en växtperiod
Är det inte så att storleken nu kan bero lite på hur man fodrar dom med? Det sägs ju att om föl/unghästar får mycket krafftfoder så växer dom snabbare (och att detta kan ge ökad risk för lösa benbitar t.ex.)...
Dvs. att en åring som enbart ätit grovfoder kan komma till att växa ikapp en större åring som växt snabbare pga. mycket krafftfoder?
Så hoppast jag åtminstonde det är... om man jämför Mini med de bjässar av några travar-åringar han gått tillsammans med på betet så ser det ut som de flesta av dessa kommer bli större än honom, vilket jag finner mycket tveksamt!
Jag hade en 2 åring för många år sedan som var knappt 140 cm i oktober.
Midsommar som 3 åring var han 165 cm.
Som vuxen var han 178 cm
Mamma var 151 cm och pappa 156.
4 helsyskon var mellan knappt 150 till 155.....
Så den tesen stämmer nog inte heller.....
Det låter ju helt otroligt, är du säker på att det var "rätt" pappa på den...??
Det där är nog en gammal svensk skröna. Den forskning som finns visade däremot att lågt blodsocker kan de det. Det var en studie på travare som fodrades sista gången för natten kl. 17. De röntgade dock som regel sina vid två års ålder och opererade om så behövdes. Det är inte kutym i halvblodsaveln.Är det inte så att storleken nu kan bero lite på hur man fodrar dom med? Det sägs ju att om föl/unghästar får mycket krafftfoder så växer dom snabbare (och att detta kan ge ökad risk för lösa benbitar t.ex.)...
Dvs. att en åring som enbart ätit grovfoder kan komma till att växa ikapp en större åring som växt snabbare pga. mycket krafftfoder?
Så hoppast jag åtminstonde det är... om man jämför Mini med de bjässar av några travar-åringar han gått tillsammans med på betet så ser det ut som de flesta av dessa kommer bli större än honom, vilket jag finner mycket tveksamt!
Det låter ju helt otroligt, är du säker på att det var "rätt" pappa på den...??
SötTack snälla! Ni tycker säkert att jag mobbar min lille häst som retar honom så, men jag tycker självklart om honom hur mycket som helst. Dock tar jag ju inte och laddar upp de bilder där han ser roligast (fulast ) ut för stunden, hade jag gjort det så hade ni förstått varför jag menar att han ser ut som två hästar i fram- och bakände
Tack! Ja, han har en lite rolig teckning, han har ju en bukfläck också som inte syns på bilden.Söt
Halvstrumpan har fått en ny betydelse. Syftar på vb.
Grattis!Idag har min lilla Lus blivit kastrerad. Allt gick bra och han är såld. Så nu hoppas jag allt läker ihop som det ska och sedan får han fortsätta sitt liv hos sin nya familj
Hur tänker ni kring kastrering?
Hemma? Klinik? Stående? Liggande?
Här är det fortfarande väldigt mycket flugor, och jag vill att Drutten ska få återhämta sig och äta upp sig/ lägga på mer muskler igen efter ögonskadan innan han skärs. Vissa går ju ner sig en hel del när de kastreras och jag vill ha honom i så gott skick som möjligt innan för att läkningen ska gå bra..
Nu har han och kompisen gått på annat mindre bete hemma med två ponnytjejer bredvid sig och han hajar inte alls vad de vill när de vänder sig om och skriker och skvätter, men det kan ju komma snabbt att han funderar ut det där..
Min skärs på klinik om 2 veckor om han går igenom besiktning. Jag hoppas på att vi kan ta honom stående men det har varit si och så med kulornas vara eller icke vara, tror jag kanske har nämnt det i tråden tidigare. Risken finns att vi får ta honom liggande. Flugorna börjar väl försvinna successivt då nätterna blir allt kallare, hoppas på en rejäl frostnatt innan vi åker men det är väl att hoppas på för mycket.Hur tänker ni kring kastrering?
Här är det fortfarande väldigt mycket flugor, och jag vill att Drutten ska få återhämta sig och äta upp sig/ lägga på mer muskler igen efter ögonskadan innan han skärs. Vissa går ju ner sig en hel del när de kastreras och jag vill ha honom i så gott skick som möjligt innan för att läkningen ska gå bra..
Nu har han och kompisen gått på annat mindre bete hemma med två ponnytjejer bredvid sig och han hajar inte alls vad de vill när de vänder sig om och skriker och skvätter, men det kan ju komma snabbt att han funderar ut det där..
Hur tänker ni kring kastrering?