Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är jätte kul att följa er! Hon verkar så duktigFör att bilder är kul.
Vad kul att du tycker det! Jag tycker mest att jag spammar tråden. Men det är mest för att jag är stolt över oss båda. Första hästen jag kör in så det är mycket nytt på alla fronter och unghäst har jag inte haft på många år (och då var jag alldeles för ung själv och gjorde kanske inte så många rätt). Så jag vill gärna visa alla roliga framsteg för det är så extremt kul. Sen blir jag deppig när det går mindre bra men jag försöker hålla fast vid det positiva!Det är jätte kul att följa er! Hon verkar så duktig
Ja mer action i tråden! Det är ju prime time för alla som ska visas på treårs, väl?@Chili Håller med övriga, det är väldigt roligt att följa er! Håller även med om att denna tråden är lite sömnig just nu, vilket är konstigt eftersom många har påbörjat inridningen för sina 2 åringar alt. planer på att planera inridning.
Min är longerad med sadel några gånger. Inte en reaktion. Lärde sig gå trav o galoppkommandona snabbt. Stannade kvar på voltspåret när jag sa -Stanna!. Hon är intelligent till skillnad från sin rödhåriga mamma@Chili Håller med övriga, det är väldigt roligt att följa er! Håller även med om att denna tråden är lite sömnig just nu, vilket är konstigt eftersom många har påbörjat inridningen för sina 2 åringar alt. planer på att planera inridning.
Vi spekulerade också kring att kanske sätta på skor vid nästa verkning. Beror lite på hur mycket vi jobbar och vädret. Är det risk för mycket halka då så får det bli skor och brodd. Eller om hon går mycket på grus och ömmar. Spännande. Brukar i ha benskydd på dem då ni början i hagen? Hon har aldrig benskydd men tänkte att jag kanske bör vänja henne vid det om det behövs vid första skoningen.Min är longerad med sadel några gånger. Inte en reaktion. Lärde sig gå trav o galoppkommandona snabbt. Stannade kvar på voltspåret när jag sa -Stanna!. Hon är intelligent till skillnad från sin rödhåriga mamma
Är lite hängd på och ska sittas in, men jag ska avvakta med inridning till våren eftersom mitt mål inte är att bara kunna rida på henne, utan att ha en hållbar dressyrhäst med åren. Hon är född väldigt sent och blir närmare 180 cm. Min ursäkt.
Ska dock skos i vinter fram eftersom hon är något plattfotad och inte tål att gå på grusvägar hur mycket som helst. Om det blir isgata så sker det då.
Jag har haft skydd på vid tömkörning i farlig avverkad skog med furugrenar som sticker upp då hon mellan varven hoppat runt som en känguru. Värst var det den första gången när dessutom sidostycket gick sönder. Har aldrig varit med om att ej gamla lädersömmar går sönder bara sådär. Där stog jag med en galen unghäst som jag inte kunde hålla i. ( infernaliskt med mygg) Det gick inte att knyta upp heller. Som tur var höll remontgrimman kvar bettet nog för att jag skulle kunna tömköra den lilla biten hem. Jag har vant vid skydd även för att jag vill ha skydd på vid transport sen när skorna kommit på. I hagen har jag aldrig haft skydd på ung häst. Det brukar väl inte bekomma dem, men nu talar jag om första BäbisVi spekulerade också kring att kanske sätta på skor vid nästa verkning. Beror lite på hur mycket vi jobbar och vädret. Är det risk för mycket halka då så får det bli skor och brodd. Eller om hon går mycket på grus och ömmar. Spännande. Brukar i ha benskydd på dem då ni början i hagen? Hon har aldrig benskydd men tänkte att jag kanske bör vänja henne vid det om det behövs vid första skoningen.