Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har glömt av den här tråden lite, men skrev en del när Arno var föl. Så här ser han ut nu:
Det är kuskens vagn, vi hyr in dem båda :-D Men det är en inkörningsvagn iaf. Vi har faktiskt ett liknande hemmabygge men mycket tyngre och med dubbelsäte.Vilken häftig vagn! Vad heter den och vart får man tag på en sådan?
Väldigt fiffig! Påminner om förställ tycker jag? Kul med en till som körs in! Vi tar det rätt långsamt och ska börja med skaklar nu.Det är kuskens vagn, vi hyr in dem båda :-D Men det är en inkörningsvagn iaf. Vi har faktiskt ett liknande hemmabygge men mycket tyngre och med dubbelsäte.
Han är den tredje dressyrstammmade vi kör in - vi tycker att det är en bra utbildning för dem. Han är ju redan trygg med att gå iväg från de andra hästarna ensam och arbeta. Stå still är också bra träning!Väldigt fiffig! Påminner om förställ tycker jag? Kul med en till som körs in! Vi tar det rätt långsamt och ska börja med skaklar nu.
Just nu har vi dock mest vila då jag är borta mycket. Men idag tränade vi på att longera och att stå stilla lös på stallplanen när jag gick ifrån henne.
Håller helt med, det är något jag tror man har stor nytta av framöver. Det är ju en hel del ljud också och de blir tryggare med saker bakom sig. Och dessutom jättekul att kunna göra mer med sin häst än att bara rida den.Han är den tredje dressyrstammmade vi kör in - vi tycker att det är en bra utbildning för dem. Han är ju redan trygg med att gå iväg från de andra hästarna ensam och arbeta. Stå still är också bra träning!
Medhjälpare som går med och leder hästen. I början mer "dominant" framför kusken, sen mer passiv när hästen börjar förstå tygeltagen och rösten. Det underlättar väldigt mycket och minskar risken för missförstånd. Och helst ut i skogen över rötter och sten.Vi har börjat lite lätt med tömkörning. Gjord och tömmar är inga problem, han sköter sig utmärkt. Går ganska långsamt fram för jag har inte alltid hjälp att tillgå. Än så länge har jag honom i lina, eftersom han är van vid longering, och medhjälpare som går efter och bara håller i tömmarna. Har börjat att introducera tygel/tömtag.
Hur har ni andra gått tillväga när ni börjat tömköra era?
Någon mer än jag som börjar bli vansinnigt ridsugen? Får se om jag kravlar mig upp för en liten sitt någon gång i vinter.