Jag är ju inte alls partiskSå fin, vad är det för stam?
Carlton Hill - trento b (krack C-ramiro z) - metall är det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är ju inte alls partiskSå fin, vad är det för stam?
Primula i April. Växte endast 6 cm från 6-9 mån, men mer på längd o bredd
Min man kallar henne för svartmetallic
Han ser mkt välskött ut. Blir nog riktigt finMer bildbomande på Räka. Räka flyttade hemifrån till hingstbete i fredags. Han råkade stoppa huvudet mellan trådar och göra helomvändning innan han drog tillbaka huvudet = drog med sig stängslet i snara kring halsen... Klarade sig med nästan inga skråmor alls däremot, pust! Räka verkar väldigt nöjd med sina polare och verkligen super fint bete med
Hans mor däremot är typ deprimerad och har nu bestämt sig för att hon inte ens tänker stå ut med de andra invånarna i hagen (hon brukar inte vara så social och umgås, men nu jagar hon dem och vill inte veta av dem alls).
Fölis har ett vackert huvud, men som inte visar sig på bild taget av min sketna mobil.
Visst är det lite trist?Precis så är det med min som föddes iår - det GÅR inte att få fina bilder där huvudet blir fint. Hon vänder sig mot kameran (mobilen) och kommer bara närmare och närmare.
Zilla har börjat släppa ullhåren nu senaste månaden. En ganska vacker dam som börjar träda fram där under. Säger partiska jag som inte har några bilder (så ingen kan säga emot ).Hilda trampar självmant på ensilageplast, smakar lite på den och provgår traktorskopan.
Ni som har ponnyföl, hur länge sitter ullhåret kvar? Hon börjar få normal vuxenpäls på vissa ställen, borstar och borstar!
Hilda trampar självmant på ensilageplast, smakar lite på den och provgår traktorskopan.
Ni som har ponnyföl, hur länge sitter ullhåret kvar? Hon börjar få normal vuxenpäls på vissa ställen, borstar och borstar!
Vilken liten sötnos!
Några bilder på min plutt.
Hon går på bete med en gammal nordsvensk och en låtsasmamma i ponny storlek Snart kommer en lekkompis som är lika gammal.
Lite attityd börjar hon få, är så van vid att hon är from som ett lamm så nu när hon när har börjat ifrågasätta lite är man inte riktigt beredd på det.
Fortfarande världens kelgris, skriker efter mig så fort jag kliver ur bilen sen kommer hon fram o ska kramas o få pussar på mulen.
En dag var min äldsta pojk med i stallet, Nevada stod uppbunden medans jag höll på med henne men hon höll på att sträcka sig efter pojken hela tiden.
Gav sig inte förrän han hade gett henne en puss på mulen, sen var hon nöjd o kunde stå stilla =) pussgurka!
Negativt för kvarka, @Jennyzen! Vet sa dock att det kan vara kvarka ändå, han har ju inget näsflöde alls och därmed är tydligen provsvaret inte helt tillförlitligt. Himla märklig kvarka dock, han är den enda i stallet som är påverkad, och han har fortfarande ingen snuva eller hosta. Han får metacam nu så det går inte direkt att säga om han har feber eller inte.
Halsen idag:
Negativt för kvarka, @Jennyzen! Vet sa dock att det kan vara kvarka ändå, han har ju inget näsflöde alls och därmed är tydligen provsvaret inte helt tillförlitligt. Himla märklig kvarka dock, han är den enda i stallet som är påverkad, och han har fortfarande ingen snuva eller hosta. Han får metacam nu så det går inte direkt att säga om han har feber eller inte.
Halsen idag:
Ja men eller hur! Det är egentligen bara den första bölden som känns som en böld, och den har dessutom läckt lite vätska/klegg i dag från två ställen, även om det inte går att se några "hål". De andra bulorna ser och känns mer som de största nässelutslagen någonsin skådade, typ.Vilka skumma bölder
jag har bara sett bölder under ganaschen på kvarkahästar. Men kastad kvarka kanske kan se ut sådär. Samtidigt så känns ju inte getingstick eller dylikt osannolikt
Hej alla!
Jag tänkte hoppa in här och be om lite råd! Jag har blivit så in i norden sugen på att köpa mig en viss 14:a. Det är rätt ras, storlek och stam, och är i mina ögon lite utav en drömhäst. Problemet är väl att jag inte alls tänkte skaffa mig en så pass ung häst egentligen. Jag har (såklart) haft hästar förut men aldrig någon under 3 år. Dvs grundhanterade och inridna. Är det att ta sig vatten över huvudet att köpa sig en 1,5-åring? Jag älskar att läsa böcker och skulle på det viset inte ha problem att lära mig vad som bör göras i praktiken, men det är just erfarenheten jag saknar. Vad säger ni som är erfarna unghästhållare, är det en dålig idé? Vill även klargöra att det inte är ridning på elitnivå jag sysslar med, utan i allra högsta grad en hobby.