Födda 2013 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
*kl*

Är påväg med mamma med Cajsa till Slöinge nu, är just nu i Varberg, åkt från Gbg ca. 3-4 grad.halt vä.fram, svullen runt kotan, hältan släcktes inte trots lokalbedövning från ballarna och ner,.

ev.allt från vrickning till spricka i kotan till att hon har pajat en led :-(

Återkommer ikväll med resultatet

*kl*

Är påväg med mamma med Cajsa till Slöinge nu, är just nu i Varberg, åkt från Gbg ca. 3-4 grad.halt vä.fram, svullen runt kotan, hältan släcktes inte trots lokalbedövning från ballarna och ner,.

Nej fy!! Håller alla tummar och tår att det inte är något allvarligt! :(

*kl*

Usch o fy.
Det är inte en böld? Håller tummen för lindrig skada.

2rdum2e.jpg

2m32ow7.jpg

Tack för hållna tummar och tår. :)

Var hemma vid 24-tiden i stallet, från att vet.förberdde oss för att ev.avlivning skulle vara aktuell om det var en spricka som inte skulle gå att skruva ihop till diagnosen som var hovböld högt uppe i hoven som krävdes röntgen för att hitta, kan man lugnt säga att vi var riktigt nervösa!

Tur i oturen kan man lugnt säga, nu har Cajsa uppverkad böld, gipsad hov och boxvila i 5 dagar, vi ska hålla koll på ev.hälta, om halt så får man verka upp lite till, om hon efter 10 dagar fortfarande är halt trots att man har verkat upp ska vi in för ny röntgen för att kolla hur det ser ut med bakterierna och den ev.lila sprickan som syntes på röntgen.

Håller tummarna för att det inte behövs någon ny röntgen.

Enligt veterinärens rekomendation tyckte han att vi ska fira med champagne över att det ändå blev den bästa diagnosen av dem han hade nämnt!.

@Nougat Men gud vad skönt att det "bara" var en böld. :crazy: Fy vad läskigt, så sjukt tacksam att jag sluppit sånt där med min trollunge. Det värsta hon råkat ut för var väl när ena bakbenet svullnade upp efter en spark och hon fick en antibiotikakur. Hon själv var ju dock glad och obekymrad för det.
Fortsätter hålla tummarna för en enkel läkning där ni slipper röntga mer! :up:

Nougat -skönt att det var en så pass bra diagnos!

Min lilla hade böld som dryga halvåring men har sedan kalrat sig (och så där illa var det inte.
Min tjej verkar inte växa mycket - jag hoppas hon kommer upp till 148 cm (minimhöjd för rasen, annars kan hon inte användas i avel), menjag undrar. Halvsyster som är ett år yngre är ungefär lika stor. Verkar bara vara manen som växer på min två åring :o:p
DSC_0010_resize_1.jpg

Ovan med lillasyster.
Nedan: Syns inget vidare bra hur tjock manen verkligen är, men hittade ingen bättre bild. Smutsig var hon visst också. :angel:
DSC_0002_resize_2.jpg

Hon är Cuper-Rotspon, hoppas att hon blir en fin dressyrhäst. Hon blir nog stoooor. Det är svårt att jämföra de växer ju så olika, min kan gärna sluta växa snart. Hon är ganska så ohanterad ska börja med henne till hösten/vintern. Vem är din efter? Det var hopp eller hur?

Hon är Cuper-Rotspon, hoppas att hon blir en fin dressyrhäst. Hon blir nog stoooor. Det är svårt att jämföra de växer ju så olika, min kan gärna sluta växa snart. Hon är ganska så ohanterad ska börja med henne till hösten/vintern. Vem är din efter? Det var hopp eller hur?

Haha, jo, lika stor som 3-åringen. :D Innan jag flyttade min till stallet tyckte jag att hon var stor... :angel:
Tar du upp henne till gbg till hösten/vintern? Min får gärna gå kvar ett tag till. Student utan bil bosatt mitt i smeten, hon kan vara lite vass också så kan inte ha henne vart som helst. :cautious:
Min är hopp ja, efter Balougraph - Athlet Z. Tömkörts lite och haft träns ett par gånger, annars mest busat lite på banan och tagit promenader. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
282
Senast: Hedwig
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 320
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 784
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V