Födda 2013 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beror ju också på när din 13 är född :-) Min som är född 8 maj är nu ca 160 både fram och bak. Jag har förståt att jag är ute å simmar men jag tycker hon är ganska liten fast hon är lika stor som min kära mor. När vi gjorde tattarmåttet på henne för nån månad sedan skulle hon bli ca 165 men jag tror hon blir nån cm över det. Kanske 166-167. Hennes morbror var 162 innan de släpptes på bete för typ 9 månader sedan och nu är han gott och väl 168 cm och lär bli typ 170-174 cm. Tänk om man kunde få dem med alla mått klara, skrivna på tvättlappen.

Här händer det grejer. Grålle är såld och åker om två veckor söderut. Ricky hoppas jag blir kastrerad snart, så hans mamma kan komma hem igen. :)

I övrigt är det bara blankis överallt (utom i hagen tack och lov!) så utbildningen får invänta våren... :angel:

Det skulle jag säga är stort. Frans är ca 156 och hans polare 162. Kompisen är stor och landar troligen över 170 som sin storebror (2011).

Hur stor tror du Frans blir? Skulle tippa Iska kring den höjden med, kanske +1-2 cm. Ska mäta nästa gång jag är ute, förhoppningsvis nästa helg. :D

(Hatar att träffa trollungen så sällan, skulle ha åkt dit idag men snöblandat regnstorm gjorde att jag tänkte om... Vill kunna hitta på nåt med henne när jag väl är där, hon kröp nästan upp i famnen på mig senast och tiggde aktivering. Tro fan på att jag ändå drömmer att jag åker dit och pysslar med henne! Gått runt och deppat hela dan. :mad: )

@Habina Jasså, Grålle såld? Får han behålla manligheten ett tag till då eller ska han kastreras oavsett? :)

*kl*

Igår flyttade vi Cajsa till nya stallet som har ridhus o större hagar - mkt.duktigt var hon att lasta,tog högst 2-3 min.inklusive att stänga bommen m.m.

Går just nu i egen hage son är mindre lerig iom.att hon har gipsad hov fortfarande, var lite för upp-stressad av att inte ha någon häst bredvid sig och att dem andra hästarna var för långt bort,så from.imorgon så får en kompis i hagen bredvid :)

När hålet har börjat växa igen så ska hon gå i en större hage med 3 andra hästar är tanken ;)

Lite bilder från igår ♥ - ohalt nu i samtliga gångarter :)

28mehj7.jpg

bgv439.jpg

@CaisaLundblad Tills vidare skulle han få fortsätta vara hingst. Hon har några hingstar, så hon trodde inte det skulle vara något bekymmer. :) Kanske visar hon honom också, skulle vara skoj då jag tycker att han utvecklats massor sedan föl (då han fick 37 poäng).

Chloetta var på Täby idag. Duktig tjej som först var skeptisk till att transporten kopplades på (tro jag de med tanke på att hon sist lämnades 5 dagar på klinik sist hon klev på den)
Jag lastade själv, knäppte fast henne och gick runt och stängde, rätt in och pang igen. Både dit och hem :love:

Mätte henne häromdagen då var hon 161 cm och blir 2 år den 16/6 :d Jag har tippat på 167.. Men börjar tro att hon blir ännu större!

Chloetta var på Täby idag. Duktig tjej som först var skeptisk till att transporten kopplades på (tro jag de med tanke på att hon sist lämnades 5 dagar på klinik sist hon klev på den)
Jag lastade själv, knäppte fast henne och gick runt och stängde, rätt in och pang igen. Både dit och hem :love:

Mätte henne häromdagen då var hon 161 cm och blir 2 år den 16/6 :d Jag har tippat på 167.. Men börjar tro att hon blir ännu större!

Åhh, vad kul! :D
Hur ser det ut med hoven och allt det? Magen fungerar som den ska?

Mätte min bjässe idag och han är 167! Hans hagkompis är snäppet större :o båda är runda och fina ut, bara och hoppa upp och rida :D trodde väl inte riktigt att H skulle vara lika stor som sin mor vid 3-års...

I lördags var jag ute och hälsade på min trollunge. :love:
11038381_10153176451292442_5348579405552266874_o_zpsa9ihklj6.jpg

I vanlig ordning glömde jag ta med något att mäta henne med, men... jag kom ihåg saxen! :D

Och jag får väl börja med att be så hemskt mycket om ursäkt för nu följer en bildbomb som heter duga (jag var ju tvungen att vänta en vecka på att få bilderna, SOM DET KLIAT! Och jag har inte ens fått alla, de bästa exteriöra bilderna kom inte med alls, så ni får ursäkta en del skumma vinklar och konstigt beskärda kort... Det är sånt jag vanligtvis slipper. :p)

Först klipptes hon, hon var dock inte ett dugg intresserad av att posera för kameran eller stå still alls...
Iska9_zps2ebnntvk.jpg

Iska5_zps4znpdk3f.jpg

Jag tror inte hon vuxit så mycket på höjden, däremot har hon börjat bredda sig lite och "fylla ut", framförallt tycker jag hon vuxit i sitt stora huvud. :o

Sen slängde jag på lite utrustning, lilla trollungen som inte blivit tömkörd sen i somras sa bara "Okej!" och skötte sig exemplariskt! :love: (Och tur är väl det, för efter att ha gått igenom bilderna inser jag att jag nog inte alls är så duktig på att tömköra... :o )
Iska8_zpsar9unzgw.jpg

Iska1_zpsfigekt2v.jpg

:p
11071069_10153176453432442_2490269216039849575_o_zpsxkarbamo.jpg

Iska10_zpsaskxfcov.jpg

Iska7_zpspwxsznua.jpg

Sen måste man såklart pussas lite när man är klar!
Iska6_zpskko6si1p.jpg

Gått runt och varit så nykär i min lilla häst den här veckan, fy tusan vad duktig och snäll och underbar hon är! :love:

Förresten så har jag börjat träna Blixten lite inför utställningssäsongen i år :) Tog några uppställningsbilder igår, amerikanska miniatyrer ska se ut lite som araber. Fast nu är han förstås väldigt hårig och rund.. ;)
Han rakades på hals och huvud förra året i September inför en viktig fotografering, efter det har han inte klippts alls, men pälsen envisas med att se helt olika ut. Lite klippt vid ganaschen och en bit på halsen så jag kan se att han sträcker på sig rätt.
fs_519578844_47357_1426234344.jpg

Han är otroligt rolig att träna med! Han har ju dragit pulka i vinter, vilket gick helt utan några problem. Han står snällt still när vi tränar uppställning och jag kan gå långt bort utan att han rör en fena, med fokus på mig. Ser fram emot att köra in honom senare, tror han kommer älska det :)
Tranade_med_Blixten_sahar_pa_morgonkvisten_Far_ofta_fragor_om_hur_jag_tranat_honom_Tankte_forsoka.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
282
Senast: Hedwig
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 320
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 784
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattungen på Ölandsbron
  • Uppdateringstråd 30