Är det när du rider ut? Rider du själv eller med sällskap?Vi har ett bakslag.. igen
Jag vet inte, hon letar spöken överallt och stannar och rör sig i sidled.
Det är en massa stop bara i skritt och jag känner att jag har svårt att parera när hon gör sådär. (mina fotleder är kassa, ena har jag brutit)
Så vi red samma sväng 4 gånger i rad, jag är bara lugn men allt ska hon rycka till för
Så nu fick hon vila i 1½ vecka helt och igår när jag red har vi samma problem igen.
Trava gjorde vi lite men eftersom hela hon är på bogarna, svajig och så kastar hon sig/tvärstannar så känner jag att jag inte kan trava.
Försöker ha henne mellan skänkel o hand och de går väl 2 sek sen släpper det och sen kan jag rama in henne igen i typ 3 sek.
Börjar tvivla på om jag klarar av detta och vad jag vill
Jag hade nog hoppats vi hade kommit längre vid dethär laget..
Kanske borde hålla mig till tömkörning ett tag? Det är vi båda bra på.
Men sen när jag sitter upp har jag svårt att hitta dit. Det är ju inte hästens fel såklart utan jag som är kass
Jag rider inte ut ensam på Platina ännu. Hon går ofta först stora delar av ritten och har ett otroligt sug framåt hela tiden. Men rätt som det är kan det vara något som hon blir fundersam över. Igår var det en skäck i en hage tex..tydligen väldigt onaturligt och ett ställe i skogen där hon inte trodde att man kunde gå. Då räcker det med att sällskapet går före och hon hänger på direkt utan att det behöver bli någon konflikt. Sen har jag tur eftersom hon är väldigt otittig för det mesta. Vi rider igenom en gård med hur mycket grejer som helst. Bryr sig ingenting, förbi en gård med vattendamm, fontän, get,minigris etc i inhängnaden utmed vägen. Hon bryr sig ingenting om det.
Eftersom hon är så trygg, cool och framåt med det lilla stöd hon får av sällskap så tänkte jag fortsätta ha med någon ett bra tag till.
Sen måste jag bara säga att jag är så imponerad av hennes psyke. Hon fick vila i fem dagar eftersom jag upplevde att hon var lite trött i bakknäna. Longerade några varv, hoppade upp och red utan problem samtidigt som de hade hoppträning på banan bredvid. Hon tittade knappt på dem.