Hon ser jättefin ut! Och så vuxen i jämförelse med min sparris.Vi var på Programridning idag, gick bra men ganska svårt med högergalopp idag... 62% med poäng mellan 3-7,5
Men vi har kommit igång bra nu tycker jag. Hon ligger klart minst ett år om inte mer efter. Men det är ju som det är. Väldigt positiv och väldigt framåt. Hon gillar verkligen sin galopp och tycker att det är bästa gångarten att ta sig fram i.
Under våren nu har jag bara fokuserat på att hon ska gå fram och inte begärt något mer direkt. Testade i förrgår att ta lite mer förhållningar och hon verkar ha extremt lätt för eftergift. Igår när vi red ut var det inte alls svårt att rida med lite eftergift i traven. Jätteduktig! Vi galopperade även ute för första gången sen i höstas. Hon tyckte det var toppenroligt men var ändå jättesnäll.
Hon är väldigt mjuk och ganska svag i bakknäna. Samlar sig superlätt fast hon egentligen inte orkar så jag måste vara jätteförsiktig. Har lagt in två pass i veckan där jag går ut i skogen o klättrar med henne utan att jag sitter på.
Ska förhoppningsvis hjälpa henne att stärka sig utan att hon blir överansträngd.