Håller med. Det är min "vän" som ridit in i oss faktiskt 3 ggr, fast jag hållit mig bort från hen. Första gången var bakifrån. Efter det blev han känslig men jag släppte det och hoppade och red med andra fast det var jobbigt. Andra gången var rakt framifrån, så han fick kasta sig in i ett hinder som brakade. Efter det kunde jag inte ens möta hästar när jag ledde honom och de gick 10-15 m ifrån. Han kastade sig helt om, och han är världens snällaste, men känslig. Sedan red jag en "hoppning" med andra, inga problem. Efter det var jag i samma grupp som ovan nämnda och då red hon på mig bakifrån igen och han blev helt förstörd min häst. Jag kunde efteråt rida ensam i andra halvan och de andra var i andra halvan. Men när jag skulle gå ut fick de andra stå helt still och han var jättespänd. Vi gjorde så för att jag skulle ta hem honom för vila efter det och ville inte avsluta med att han kastade sig helt vilt och sedan vila i 2 mån. Jag måste ha en strategi för det sedan. Han har aldrig varit mötesskygg hemma, aldrig tidigare heller. Jag kör ju Eamons system innan jag hoppar upp och hade behövt ta igenom det i den miljön efteråt, men det fanns inte plats och de andra som skulle hoppa hade blivit störda. Kontentan är att de allra flesta skulle fatta, men jag vet ju i alla fall vem jag INTE ska vara i ridhuset med, eller hoppa med i framtiden.