Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fin hon är!
Tinna töltar fortfarande inte
Hon ska tränas fram till årskiftet ungefär så vi får se om dom lyckas få fram någon tölt på henne tills dess..
Tack! Jag tycker ju såklart väldigt mycket om dom jag med
Tinna är e: Berserkur som är 4-gångare. (En rätt extrem sådan )
Mamma heter Saeta från Karlsro, även hon 4 gångare (En till rätt extrem sådan .. )
Hon är enbart avlad på gång och aktion, för att få fram en sån bra tävlingshäst som möjligt för dom riktigt höga klasserna. Hon är liksom framtagen för att bli J.E's framtida tävlingshäst. Men så hamnade hon hos oss istället
Gullan: Som jag skrev ovan så är hon avlad på 4g hästar. Hon har aldrig visat en tendens till laterala rörelser men har istället extrema rörelser överlag. Enormt rörlig i hela kroppen och ett spektakulärt rörelsemönster.
Ajda: Jag tror att det är som du skriver, att tölten sitter väldigt långt in just för att det är så otroligt mycket gång i henne att hon helt enkelt tycker att det blir för svårt. Hon har ju en enorm vinkling i bakbenen och det är klart att detta försvårar för henne, det är ju inte så konstigt! Jag tycker bara att det borde kommit ett par steg iaf i nuläget, men man får ta det för det är och inte pressa henne för hårt. Tar det tid så tar det, men jag tror att den är fantastisk sen när den väl börjar komma!
I "värsta fall" får jag som sagt plocka fram tölten själv på henne sen när det är dags. Vi har ingen brådska, speciellt inte på en såpass fin donna
visa gärna bild på henne skritt och galopp...spännande.
Vem är det som tränar henne, eller på vilken nivå är den personen om man nu inte får skriva namn.
låter lite drygt av dig att säga att du klarar bättre att ta fram den än den personen
Gullan: Som jag skrev ovan så är hon avlad på 4g hästar. Hon har aldrig visat en tendens till laterala rörelser men har istället extrema rörelser överlag. Enormt rörlig i hela kroppen och ett spektakulärt rörelsemönster.
Ajda: Jag tror att det är som du skriver, att tölten sitter väldigt långt in just för att det är så otroligt mycket gång i henne att hon helt enkelt tycker att det blir för svårt. Hon har ju en enorm vinkling i bakbenen och det är klart att detta försvårar för henne, det är ju inte så konstigt! Jag tycker bara att det borde kommit ett par steg iaf i nuläget, men man får ta det för det är och inte pressa henne för hårt. Tar det tid så tar det, men jag tror att den är fantastisk sen när den väl börjar komma!
I "värsta fall" får jag som sagt plocka fram tölten själv på henne sen när det är dags. Vi har ingen brådska, speciellt inte på en såpass fin donna
bara en till tanke.. är den önskvärt med svårtöltade/svårframtagen tölt på våra hästar när vi avlar?