Födda: 2007

Sv: Födda: 2007

Jag och Laukur går på halvfart eftersom jag är gravid och vill ta det försiktigt när jag rider honom. Han är gudasnäll men ändå unghäst som kan göra nåt glädjeskutt ibland :p

Försöker rida honom på ridbanan två ggr per vecka och jobba honom mer och mer rätt i trav och få igång tölten. Sen kör jag nåt slags markarbete med han 2 ggr per vecka, som lös på banan, promenad, longering, tömkörning :)

Målet är att våga rida fram till nyår och få honom att tölta ännu mer tills då. Hur det blir efter det spelar inte så stor roll. Han kommer vilket som få några månaders vila när jag är för tjock ändå :D

åh, grattis vad roligt :D
Ja, men då får han med all rätt vila..
Föresten.. Vart är det Erlingur brukar komma på kurs nånstans? Är sugen på en kurs för han:)

Raderat... Missuppfattning

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Pá är avskodd och vilar nu, han går i hagen med mammas gamlingar och är tjock :o

Innan han ställdes av fnulade vi lite med sidförande, så att han förstår de hjälperna. Tanken är att sätta igång honom igen i december, då jag ska läsa en distanskurs på skolan och kan bo hos mamma.

Han har hittills inte visat nån tölt (mer än vid nåt tillfälle när han var iväg på inridning, då han blev stressad), men ingen har riktigt bett om den heller. Så jag tänkte börja markarbeta honom och hitta samlingen där, för att sedan ta det upp i sadeln. Jag vill inte vänta för länge med töltsättningen, eftersom han inte visat nåt lateralt öht, men samtidigt inte stressa fram någonting heller.

Vi har börjat bygga ridvolt, så jag hoppas att den blir klar innan vintern, har verkligen saknat den i arbetet med lillprinsen. Inramning är bra :P

Tack! :D

Nej, precis! Han är riden i ca 1 år nu och har varit superduktig och lärt sig jättemycket under året så han är lätt värd att få vara bäbis några månader tills jag är redo att sätta igång honom igen när bäbis kommit :) Han är i den åldern och utvecklingsfasen så det inte skadar honom mer än konditionsmässigt att stå lite längre :)

Erlingur kommer till oss i Idja och kurserna hålls oftast i Arvika, Värmland :)

Jag är också kär i min häst :D

PÅ ridbanan blir tölten allt starkare (på raksträckor något styv ännu) och vi börjar hitta tygelstöd i trav. Arbetet har även gett effekt på passen så när jag testade häromdagen och dessutom hade en fotograf med så såg det ut såhär;

hammipass.jpg

Traven finns det också lite tryck i, även om hon tappade balansen när hon fick syn på fotografen sen...

hammitrav.jpg

Håller igång och rider 2- 4 dagar i veckan, snittar för det mesta på 3, men det känns rätt lagom! Märker av en utveckling efter varje ridpass!

Vad fin hon är :D

Fin med helrakning också :love:

Min går ca 3-4 ggr i veckan. Han är en fröjd i tölten just nu. Man bara sitter och ler.
Ska snart försöka få lite bilder..
Traven blir bättre och bättre och så även galoppen. Passen ligger lågt, har provat den och den
finns med råge, men nu är tölten så bra så då får den vänta!
Det är så jäkla häftigt, för jag blir lyckligare och lyckligare efter varje ridpass, för han blir bara coolare och coolare :)
För att inte tala om skritten - IM IN LÖÖÖVE :love:

Slutskrytet / en magiskt glad tessan :)

skall börja med min 07 igen nu efter jul.
hon blev inriden hösten 2010.. sen fick hon föl i våras.. men nu skall vi snart börja.. och så vacker hon är :D
381237_10151008916370057_733515056_21690033_350230994_n.jpg

390120_10150998581890057_733515056_21663468_1161521769_n.jpg

383241_10150999327710057_733515056_21665910_813540536_n.jpg

Kl.
Igår var jag ute och red "min" 07a igen, den svarta dökkvisonen som jag töltsatte i våras samt var med och red in hos J.E.
Vilken jäkla kille alltså ... En häst helt i min smak!

Kl.

Nu ska lillprinsen sättas igång igen. Eftersom han tydligt visat att han vill vara med, och har verkat lite understimulerad, så har mamma har haft med honom lite som handhäst och med fyrhjuling. Så länge han lyckas hålla sig i skinnet så går det bra :P

Jag tog med honom ut på en promenad igår, och började leka med positionerna inför markarbetet. Han är väldigt känslig för om jag hamnar fel, och för vad jag gör, och alla reaktioner blir stoooora. Han är öht lite blåsig och småstissig just nu, han verkar ha ärvt sin mors nerver. Men det gör mig absolut ingenting, eftersom han ändå känns 100 % ärlig, snäll och helt enkelt väldigt sjysst. Jag ser verligen fram emot att fortsätta jobbet nu :love:

Den killen tänker jag se till att matten behåller tills den dagen om ett par år då jag får för mig att skaffa häst igen ;)
Men du kan få komma och klappa lite :angel:

Ohja :D :D
Arbetstölten är to die for på den hästen, han verkligen sitter och bara dansar, aldrig varit med om liknande.
En sån vill jag ha när jag blir stor :angel:

;)

Du får komma hit i mellandagarna så får vi leka lite!
Nu ska jag fortsätta packning, städning och försöka hasa runt i lägenheten med min halvt blåa kropp, jädra vinter alltså ...
Imorgon bär det av :D

Haha, nej du är inte trög eller missat något. Ska "bara" på thailandssemester med sambon i två veckor ;)

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
478
Senast: Squie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från...
2
Svar
28
· Visningar
944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat