Födda: 2007

Sv: Födda: 2007

Tack! Låter lovande med din också ju, är extra kul att följa eftersom de trots allt är halvsyskon :)

Fast klippningen är bara snygg på avstånd, men funktionell i alla fall ;) (Med funktionell menar jag här inte bara att hålla undan svett, där duger även halvklippning men däremot ett försök att i år undvika pälsätare... )

Michis: Ha en underbar semester nu!

Kul att höra att alla är så nöjda med sina småttingar :)

Nu är jag ännu mer lyrisk!
Har varit på Lindnäs och ridit lektion för Ia!
Hon gillade honom jäättemycket!!!
sååååå roligt, då blir man glad i hjärtat. :love:

Har du ingen bild på halvbrorsan? :)

Du menar Hammis halvbrorsa? :)

hedinn.jpg

Voila! Héðinn (e: Ísar), på bilden tre månader. Nu är han en gigantisk lurvboll som lär bli större än både mor och storasyster =)

Vad härligt med positivt beröm från Ia! =)

Hammi? ;) Kvisturs halvbror?

Ja, det är alltid härligt med beröm från så duktiga instruktörer!
När jag sa hans ålder så tittade hon tillbaka på mig med stora ögon; FYRA ?? HAN??? OJ!
Om han går såhär när han är 4, hur ska han då gå när han är 8?
Så nu ska vi kämpa vidare med uppgifterna vi fick :)

Jaha, oj förlåt :D hih!

Ja, den chansen skulle man ha fler gånger. Hur ska jag nu klara mig? haha
Nej men det känns ungefär så! Vem mer är lika bra?
Det var veeeeerkligen att rida med NOLL hjälper. SÅÅ finkänsligt! Precis som man vill ha det!

Jag tror att Kvisturs halvbror är en halvsyster :p
För hästen som yew98fq haft i den här tråden är väl ett sto? :o

Stämmer så bra så! :D

Det var därför jag blev något förvirrad ;) Hamingja är helt klart ett sto och hon är ju e: Hrannar (och det är väl Kvistur också?)

Jaha, oj förlåt :D hih!

Ja, den chansen skulle man ha fler gånger. Hur ska jag nu klara mig? haha
Nej men det känns ungefär så! Vem mer är lika bra?
Det var veeeeerkligen att rida med NOLL hjälper. SÅÅ finkänsligt! Precis som man vill ha det!

Heléne Blom heter hon! ;)

Bra? Hon är bäst! ;) Nej, men jag har fått otroligt mycket bra hjälp av henne bara på några kurser. Hon fokuserar också mycket på att man ska rida med små hjälper, och påpekar alltid detaljer som man inte tänkt på, och så plötsligt funkar allting när man ändrat på dem. Kan verkligen rekommendera henne som instruktör!

*kl*
Är så glad! Har precis fått mitt schema för feb-april, med inlagd ledighet för att hämta upp min käre Köttbulle till norrland! :bump: Så nu blir det till att leta stallplats, har redan några på g men svårt att hitta ett bra islandshäststall med seriösa träningsmänniskor där man dessutom kan stalla in en storhäst... :crazy:
Vet inte om jag uppdaterat efter hans träning? Han har iaf nu vintervila sen början av novembr efter 2 månaders träning hos valvis. Var och provred honom och konstaterade att han växte mycket för tillfället, så då blev det vila och han ska tillbaka i januari för fortsatt träning innan norrlandsflytten. Är hittills supernöjd med träningen, fokus har verkligen lagts på det jag önskat och han var jättefin att rida :love:
Hoppas på att poletten med lite mer framåtbjudning och tölt ramlar ner i nästa träningsperiod.

Längtar så till det här igen!

*KL*

Under helgen blev det träning med Laukur både lördag och söndag :) Longerade honom före jag satt upp på lördagen så han får busa av sig innan jag sitter på :devil: Han galoppera så fint i båda varven så jag satt upp och kollade av lite och testade lite mot tölt sen fick det räcka :) Han går ju inte så mycket nu så de gånger jag tränar honom är det lugnt :)

På söndagen satte jag viktboots bak för att testa Erlingurs tips för att hjälpa Laukur med tölttakten och det funka!!! Han töltade faktiskt några steg med mig! Inte ökad skritt, utan riktigt tölt :love:

Hade ju så mål med honom innan nyår att tölten skulle sitta lite bättre, men jag trodde inte vi skulle hinnan efter min mage växer och jag inte vågar rida honom för ofta :) Men några dagars träning till på det sättet så tror jag det sitter så jag är nöjd och har nått vårt mål faktiskt!

Bjuder på den första uppsuttna bilden på mig och Laukur. Det har hänt MYCKET på ett år :)

183908_1569150955656_1441933077_31221011_1954428_n.jpg

åh kul så många fina hästar!!!!,kom precis på att min är en 07:a.
Ófeig från Edebygård, e: Berserkur frá Stykkisholmi
imga0008_135681651.jpg

under inridningen hösten 2010.

035_171968891.jpg

går nu med ett hingstföl e: Gumi frá Dallandi

Ska skilja av nu i mellandagarna sen är det bara att sätta fart för till våren ska hon iväg på träning och förhoppningsvis blir det även avelsvisning.....så spännande, men vet inte om jag kommer våga titta när det är dags *le*

Tack!!! Hon är superflott (om man får säga så om sina egna hästar) och han rör sig redan fint han också, hoppas på att kunna behålla och se vad det blir av honom :D

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
478
Senast: Squie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från...
2
Svar
28
· Visningar
944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Kallbad
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat