Födda: 2007

Sv: Födda: 2007

Vadå "redan"? Är inte 07:orna 5 år i år?

Jo, det är dom så nu får man ju tävla "på riktigt" :idea:

Och jag tävlade "på skoj" redan i höstas ;) .

Sen har olika hästar olika lätt för sig men eftersom jag satsar på visning till sommaren så känns tävling väldigt relevant, även om hon inte lär vara helt "färdig" så kan hon alltid springa runt banan några varv.

Hur mycket samling och press man sätter på hästarna är en annan sak ju!

Tycker också det beror på om dom är redo eller inte :)

Jag har ju tänkt starta en lätt fyrgång med Laukur om vi hinner träna nog mycket under sommaren. Men jag kommer inte ha några värre krav på honom förutom att vi ska ha någorlunda rätt gångarter vid rätt tillfälle och att han ska sköta sig bra :) Ser det mer som miljöträning.

Ja, alltså, tiden inne på banan är ju ganska kort- inklusive lite framridning blir det ju inte värre än en vanlig ridtur.
Tycker det är viktigt att unghästarna får komma ut och miljötränas så de inte får en chock när de ska ut på ovalbanan sen!

Jag har ju inte gjort så med Snorri tyvärr, i år blir han åtta och han har bara varit iväg på "borta-träning" två gånger... Och han är väldigt fjantig och tittig, så det blir ju spännande :o

Precis :)

Har vart iväg på nån lektion med Laukur under 2011 och han har skött sig exemplariskt, så att ställa upp på en liten tävling till hösten kommer inte röra ahn i ryggen, hoppas jag ;)

KL.
Idag är vi glada!!! Vi har tävlat för första gången och vi klarade det galant :D Fick helt klart godkänt betyg;
vinst_186639067.jpg

Han tyckte det var precis hur kul som helst. :love:

Lite sent svar, men det var lättklass och utan poäng men finfina kommentarer!
Igår tävlade vi igen(unghästklass utan poäng men ännu finare kommentarer),
och fick med oss en blågul rosett även denna gång! :love:

kviste_190442607.jpg

Här en bild från igår!

Vad fin han är, och vad duktiga ni är!

Jag ligger hopplöst efter med träningen av Pá. Ibland faller inte alla bitar på plats helt enkelt. Men nu är jag färdigpluggad, har börjat jobba, och har hittat en stallplats åt honom, så nu jäklar! Så fort jag kan flytta honom från där han står nu ska jag sätta igång igen.

Han har följt med ut som handhäst, och har markarbetats en del. Så han har ju inte gått helt vind för våg, men jag vill sätta igång på riktigt nu.

Jag var och hälsade på honom i helgen som var. Han är väldigt trevlig att ha att göra med, nyfiken och positiv och även om han har en hel del nerver och stissar upp sig ibland så lyssnar han fint. Klok och lättlärd, det han har lärt sig en gång kan han, oavsett hur länge sen det var vi gjorde det.

Han har dock aldrig visat en enda tendens till laterala rörelser, så det där med töltsättning börjar bli spännande... Jag tror att det kommer vara mig övermäktigt, så jag får be om hjälp. Känns så fantastiskt skönt att komma till ett stall med gott om instruktörer, med tanke på hur ringrostig JAG är. :crazy:

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
478
Senast: Squie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från...
2
Svar
28
· Visningar
944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka