Sv: Födda: 2007
Vad fin han är, och vad duktiga ni är!
Jag ligger hopplöst efter med träningen av Pá. Ibland faller inte alla bitar på plats helt enkelt. Men nu är jag färdigpluggad, har börjat jobba, och har hittat en stallplats åt honom, så nu jäklar! Så fort jag kan flytta honom från där han står nu ska jag sätta igång igen.
Han har följt med ut som handhäst, och har markarbetats en del. Så han har ju inte gått helt vind för våg, men jag vill sätta igång på riktigt nu.
Jag var och hälsade på honom i helgen som var. Han är väldigt trevlig att ha att göra med, nyfiken och positiv och även om han har en hel del nerver och stissar upp sig ibland så lyssnar han fint. Klok och lättlärd, det han har lärt sig en gång kan han, oavsett hur länge sen det var vi gjorde det.
Han har dock aldrig visat en enda tendens till laterala rörelser, så det där med töltsättning börjar bli spännande... Jag tror att det kommer vara mig övermäktigt, så jag får be om hjälp. Känns så fantastiskt skönt att komma till ett stall med gott om instruktörer, med tanke på hur ringrostig JAG är.