Födda: 2007

Sv: Födda: 2007

Ser supertrevligt ut, vad roligt!

Hammi har lite halv-vila nu och nästa vecka åker jag till fjällen, men efter det kör vi igång igen med kurs i mitten på mars!

Gud va roligt! Va fina ni är :D Blir såååå sugen på att dra igång med Laukur igen. Men bäbis får lov att ploppa ut först innan jag sitter upp på honom igen :p

Kul att se och höra vad som händer med alla hästar.....min -07 är på träning för en ev avelsvisning...får väl se om hon utvecklas tillräckligt snabbt eller om hon får komma hem igen. Ska upp och hälsa på nästa helg, spännande!!!

Jo visst är hon fin, men har en bit kvar innan hon är på visningsnivå.....men är ju ett par månader kvar *le*

*kl*

Första ridturen efter vilan började med en rejäl avkastning. Hon har alltid haft lite temperament när hon blir tillsagd att göra nåt hon inte vill (gärna en liten bakutspark om man petar med spöet på ridbanan, innan hon snällt flyttar åt rätt håll). Nu skulle jag skritta ifrån stallet, hon är på väg att vända runt, jag får henne i rätt riktning men hon går inte fram så jag viftar lite lätt med spöet och hästen formligen exploderar under mig, bakutspark följt av bocksrpång och när jag hamnar på sniskan, ett bocksprång till samtidigt som hon tvärvänder. Jag glider fint av i gruset och blir även trampad på.

Jag tror Hammi själv blev rätt förvånad ... Hon stod blickstilla tills jag satt upp igen och skötte sig sedan fint resten av ridturen.

Kl

Jag vill också vara med i tråden. Har ett sto född 07 :)
Min ambition var att rida in henne själv och det har jag också gjort, tills jag kände att det var dags för tölt. Där tog det stopp för mig. Eller, jag insåg att jag behövde hjälp. Så nu är damen borta en månad så hoppas jag att jag kan ta vid efter denna månad. Lite skönt var det iaf att tränarna instämde efter att ha ridit henne några ggr att tölten satt ganska så långt inne. Hon har inte visat en antydan till tölt innan, bara massa trav!

Jag längtar tills vi kan ut och tävla lite. Visst, hon blir ingen superhäst men tävla lite för nöjets skull duger gott fdör mig just nu! Förhoppningsvis kanske vi kan rida någon lätt klass i maj då det är tävling nära! Annars får vi avvakta till i höst.

Ja idag är jag fint blå, men hon var fiiin idag när jag red och vem kan vara arg på denna:

bild.jpg

(Ja, hon ser mest ut som en seriefigur ;p )

Jepp, detta är syrran det! :)
(Utseendemässigt har de väl en viss likhet, även om din Kvistur har något mer aktion :D )

aaah, nu fick ja ihop de :D Vad roligt!! Bruna och fina båda två!!!
Men din har väl också massa aktion?? :) Vore kul o se henne live nångång :love:

Nja, hon har ok aktion skulle jag nog säga, men kan säkert bli bättre när hon orkar bära sig mer!
Väldigt mkt pass i henne och hon har bra bakbensaktion.

Vi kommer säkert springa in i varann på nån tävling framöver kan jag tänka mig! =)

Jag och lilla Myrra har bara känt varandra sedan i höstas. Jag köpte henne från Forsens islandshästar i Riddarhyttan. Hon reds in förrförra hösten och verkar ha lätt för sig med det mesta. Vi mätte henne när vi hämtade henne och då var hon cirka 138, hinner säkert växa på sig några cm till. Hon är en pigg tjej som är jätterolig att rida (säger jag heeelt opartiskt), mjuk och följsam. Social är hon också och kommer nästan alltid fram i hagen och ska prata. Lite surig kan hon vara på de andra hästarna, speciellt om det är mat inblandat. Lille schettisen kan hon dock stå i samma höhög med, men han kommer å andra sidan överens med alla. Tycker vi har lärt känna varandra bra under den här tiden och var för ett par veckor sedan på vår första kurs tillsammans! Då fick jag bekräftat vilken toppenhäst lilla pållan är :) Kul var det! Tycker vi har fått bra koll på både tölt och trav, passen kommer senare. Hon har bra gångarter och brås på fina föräldrar (u: Ofeig fra Skardi och e: Odur fra Brun). Matte har tyvärr inte lika stor potential som lilla fröken men vi siktar på att kanske vara med i små klubbtävlingar och annat skoj i framtiden. Vore roligt att också visa henne så småningom, vilket någon som vet vad den pysslar med gärna får hålla i, och kanske blir det föl på det. Myrra är född musblack men blir skimmel, hon har redan blivit lite grå i pannan så hon kanske ser lite äldre ut än sina knappa fem år :)

set

set

set

set

set

Idag har jag hämtat hem min fröken efter tre veckors träning. Och vilken häst jag fick hem :) I'm in love! Hon var så himla rolig att rida och tölten har verkligen kommit i stormfart! Nu ska vi träna på hemma så kanske vi hinner med någon tävling i vår! Jag längtar så!

Fått lite uppdateringar om träningen på min -07, går bra framåt just nu iallafall, superspännande att se att det går så pass bra redan, är ju ett tag kvar innan visningarna börjar så hoppas på att hon fortsätter utvecklas. Skulle ju vara kul (och läskigt) att ha en egen att få titta på på visningarna i sommar och inte bara titta på alla fina hästar som tillhöra någon annan *le*

Vad spännande!

Jag red min på ovalbana för första gången igår. T7 prova på och hej och hå... :D Blev en del rollinslag om man säger så, vi var inte riktigt överens om att energin ska riktas framåt även i NYA miljöer. 4.0 i båda varv med ok grundtakt men med mkt ojämnheter som kommentar. Men hon var annars en pärla att ha med sig och lyssnade på mig hela tiden, så jag är supernöjd!

Såhär ser hon ut nu förresten:

hammi-034.jpg

hammi-033.jpg

KL.
Nu är min svarta flicka "hemma".
Hon landade på Edeby igår där hon kommer stå på träning ett tag för att komma ett snäpp till.
Så jag ska passa på att rida henne lite och kolla lite träning av henne och så.
Ska bli superspännande!
Hon har en del att ta igen, om man säger så.

Men vacker, det är hon :love:

*kl*
ÄNTLIGEN! Nu är det planerat för när min lille Köttbulle ska i träning igen, och jag kan nästan se en framtid där vi faktiskt befinner oss i samma landsände :p
Så om ca 1½ vecka (bara 3 månader försenat...) kommer jag att bada den lille sötnosen och lasta honom för ytterligare ca 2 månaders träning hos valvis. Sen i sommar ska han få bli norrlänning! :bump:
Känns helt overkligt att äntligen ha en plan för när han ska komma upp hit till mig, har varit väldigt drygt med ringormen...

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
475
Senast: Squie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från...
2
Svar
28
· Visningar
944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka