Födda: 2007

Sv: Födda: 2007

Vad hon har utvecklats! fint =)

*kl*

Jag och Hammi gör tävlingsdebut "på riktigt" i helgen. Lätt femgång och ev. T8 blir det. Uppladdningen har bestått i ett rätt intensivt ridpass i tisdags. Igår longerade jag och värmde upp rätt fritt (större volt) och växlade mellan trav och galopp för att sedan ta in henne på liten volt och be henne trava och i slutet märkte jag hur hon slappnade av i hela överlinjen, längde ut halsen och började svikta i ryggen. Idag är det vila och imorgon en kortare skrittur i skogen följt av lösgörande på ridbanan.

Tävlingen kan gå lite hur som helst. Går hon FRAM på ovalen och känner sig trygg där så kan det bli hur bra som helst men hon kan lika gärna tycka: "iik, detta var nåt nytt" och lägga i "handbromsen". Då kommer vi kunna demonstrera en stor variation av gångarter... :D

Hoppas någon här påbuke köper Godi Jorunns vackra föl eller ja han är ju 5 år i år föl var väl å ta i:D

Så kan man följa han här=)
Han är ju till salu, så lik sin far så det är sjukt och Jorunns huvud=)

*kl*
(klickbara bilder, jag lär mig aldrig webshots...)
Jag är så dålig på att uppdatera här! Men snart blir det väl bättring, när jag väl får hem min pojke så det faktiskt märks på riktigt att man har honom!
Jag var iaf hemma i början av april för att skicka iväg sötnosen i träning igen.
Sagt och gjort, d 5:e april (gud vad tiden går snabbt!!! :eek: ) hämtade jag in den här från hagen...

Då dom som bekant haft ringorm i flocken, var det dags för något nytt... Det innebar denna snygga frilla:

Han verkade inte riktigt nöjd? Bekantskap skaffades med klippmaskinen, han tittade lite fundersamt första taget, sen stod han som en klippa resten av klippningen :love: Efter att all päls försvunnit blev det även bad och sedan fotografering innan lastning. Riktigt fin blev han utan all päls, hullet är förvånansvärt bra efter 5 månaders vila! (han är inte så liten som han ser ut på första kortet, vinkeln luras, ligger runt 140)

Han fick lite tråkig färg som klippt, dessutom nybadad med ett gulaktigt schampoo som skulle sitta i... annars är man o svans vitare.

Iaf skötte han sig såklart super med lastning o transport, väl hos valvis fick han på täcke för första gången (kom jag på när jag halvt slängde på det och han faktiskt gick ett par steg... :angel: ).
Tänkte ringa snart o höra hur det går med stjärnan, sen är tanken att jag ska ner på semestern i slutet på juni, rida en del lektioner och sen äntligen få hem min häst!!! Stallplats här i norrland är redan ordnat :bump:

Update då;

Handbroms VAR på i inne på ovalen, MEN hon lyssnade och gick i alla gångarter, om än lite långt och styvt (och passen var inte så flygande ;)... )

I t8:an gick hon fram mer men efter varvbytet var ju banan "ny" och allt var läskigt så då kom passtakten som ett brev på posten. Slutpoäng: 4,8 (med kommentarer som fina rörelser och bra val av tempo så är jag nöjd!)

DSC_0582.jpg

Någon mer som ska ut med sin femåring nu i vår?

Är ju sugen på visning men vi ska ut en del till först så hon känner självförtroende på andra ställen än på hemmaplan!

Hoobes: Glömt säga nåt tidigare tror jag, men din ser supertrevlig ut, förstår att du blir ridsugen av bilderna!
Venus_in_furs: Kul att se, längtar efter att få hem henne? (eller var hon hemma nu?)

*KL*

Roligt att några är igång och tävlar med sina 07or! :) Blir inte ett dugg tävlingssugen :angel:

Min klubb har sin första tävling för i år till lördagen och då är det ju meningen att bäbisen i min mage ska komma ut så vi får väl se om jag kan åka och kika eller inte :)

Slänger in en bild på mig och Laukur från i somras när vi var på kurs :) Han är sååå snygg enligt mig iallafall :love:;)

579126_3071124104046_1441933077_32136661_188425803_n.jpg

Nja, för stor är den inte, men jag fick driva som en idiot för att han skulle fatta att han skulle galoppera:p Första gången han var i ridhus och första gången han skulle galoppera inhängnat runt på ett spår. Jag flyger bakåt på den här bilden och du ser vart mina ben är....:o inte meningen, men som sagt jag slet som ett djur ;)

Update då;

Handbroms VAR på i inne på ovalen, MEN hon lyssnade och gick i alla gångarter, om än lite långt och styvt (och passen var inte så flygande ;)... )

I t8:an gick hon fram mer men efter varvbytet var ju banan "ny" och allt var läskigt så då kom passtakten som ett brev på posten. Slutpoäng: 4,8 (med kommentarer som fina rörelser och bra val av tempo så är jag nöjd!)

DSC_0582.jpg

Någon mer som ska ut med sin femåring nu i vår?

Är ju sugen på visning men vi ska ut en del till först så hon känner självförtroende på andra ställen än på hemmaplan!

Hoobes: Glömt säga nåt tidigare tror jag, men din ser supertrevlig ut, förstår att du blir ridsugen av bilderna!
Venus_in_furs: Kul att se, längtar efter att få hem henne? (eller var hon hemma nu?)

Jag tävlade T8 med min förra helgen (: blev passtaktigt tyvärr.. men är ändå nöjd eftersom hon är väldigt känslig och lättskrämd (;
Blir tävling om 2 veckor igen, i V5 istället. Går tölten halv taskigt tar vi igen det på en fantastisk skritt! (;

Sen blir det visning här på Wången v.24.. Jag ska visa henne själv. Målet är 8 exteriör och 7.5 ridegenskaper

*KL*

Jag och min Agga gjorde tävlingsdebut förra helgen :)
Det gick inte så kanon bra men målet var att ta oss runt fröken fräken hade bara varit på ovalen en gång innan tävlingen och innan dess har hon bara varit hemifrån när hon varit till veterinären.

Vi red både fyrgång och tölt, i fyrgången visade damen upp en lite stel tölt (matte som red kasst), ingen trav (då hon precis hittat den), fin skritt och galoppen var bara en enda röra fel varv va vi anmälda i också så fel galopp och så lite pass och lite korsgalopp på det :angel:

Sen i tölten hade både hon och jag slappnat av lite i situationen så där gick det faktiskt riktigt okej, dock var hon på väg ut från banan då de i collectingring glömde att stänga grinden :mad:
Så vi fick rött kort av en domare, kom av mig lite också då när hon var på väg ut så red nog inte super bra i andra varvet men men...

Vi får träna på detta så ska det nog gå att få lite bättre poäng högsta poäng för dagen var på tölten där hon fick 4.5 av en snäll domare :D

Rätt stolt över min lilla "bebis" i alla fall för vi tog oss runt utan större bekymmer trots flera hästar på banan och ny situation i huvudtaget.

Dock är jag inte lika nöjd över framridningen då jag åkte av henne för första gången :o
Hon stegrade sig och jag gled ur sadeln och ställde mig bakom henne med tyglarna kvar i handen såg nog kul ut i alla fall :rofl:

Så vi tränar på så får vi prova längre fram när vi fått till traven också :)

*KL*

Fick lite roliga bilder efter dagens ridpass, som för övrigt inte gick något vidare...trenden var tydligen att vara tvärtemot :devil: jaja bara att ta nya tag imorrn. Men båda grabbarna var märkbart nöjda efteråt ändå :D

gaskiochglitnir.jpg

slappisgski.jpg

Viktigt med ordentlig stretch efteråt :D

KL.
Vi var ute på en familjepromenad häromkvällen; Jag, sambon, hunden och Tinna.
Min fina fina flicka!
33054454.jpg

33054455.jpg

33054457.jpg

33054458.jpg

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Squie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från...
2
Svar
28
· Visningar
944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka