Födda: 2007

Sv: Födda: 2007

*KL*

Har ju bara kvar min 07a nu eftersom min älskade Fengur fick somna in för drygt en vecka sen..

Är extremt sugen på att sätta igång Laukur nu! Tömkörde honom för första gången själv i fredags och han var superduktig både på volt och när vi gick en sväng på åkern :)

Igår var min kompis här som har sin häst hos mig och provade Laukur. Jag har frågat henne om hon kan tänka sig att rida Laukur ibland så han får komma ut lite. Jag orkar bara motionera honom ibland och då är det longering eller kort promenad i långsamt tempo eftersom jag blir så sleten fort :p

Det gick jättebra när hon red honom! Han såg sååå nöjd ut över att bli riden och hon provade honom i både skritt, trav och galopp och han lyssna jättefint :) Nöjd över min bäbis!

Vad roligt med en tråd om 07: or, så spännande att läsa om vad alla gjort med sina pållar. Har en kille som köptes relativt ohanterad hösten -10, Gáski från Vallerödslund e. Grímur frá Gerði - u. Gyðja frá Hvítárholti - ue. Gáski frá Hofsstöðum. Skimmel född musblack (ändra färg från mörk grå till nästan vit under årstiderna) En superhärlig och underbar individ som litar på mig till 100 %. Reds in tidigt förra våren och vi höll igång under sommar och tidig höst. Har nu fått vila hela vintern, har bara tagit ut på tre mysrundor under denna tid. Snart dax för honom att flytta upp till Trollhättan igen från skåne där han gått i vinter. Har sett att han har en halvsyster här i tråden.

IMG_3289.jpg

Första dagen hemma med nya kompisen Bengan

IMG_4421.jpg

Trött kille i vårsolen

IMG_4525.jpg

Spanar på brudar

IMG_4561.jpg

Bushumör

IMG_4569.jpg

IMG_4575.jpg

Blev lite trött av allt bus

IMG_4578.jpg

IMG_4650.jpg

IMG_5644.jpg

Bild från sista träning för AM på Margeretehof innan det var dax för vintervilan. Han vill gärna "krulla ihop" nacken, gå bakom hand och "fuska" lite. Behöver ta upp jobbet i vår att få honom att söka sig framåt och mot bettet mer.

Lite uppdateringsbilder på min donna som är på träning för en ev avelsvisning.....togs för några veckor sedan, så jag hoppas det utvecklats ytterligare....
20120317-avelsvisningstrning-1_194358920.jpg

20120317-avelsvisningstrning-2_194358999.jpg

20120317-avelsvisningstrning-3_194359066.jpg

Längtar tills hon kommer hem så JAG kan få rida henne *le*

Stämmer bra, det är en Berserkurdotter. Hon var dock inte med på hingstfestivalen, var tänkt så från början men vi valde i slutänden att fokusera på träningen inför visning med henne.

För er som ev. är nyfikna så var det följande avkommor från Berserkur som visades på hingstvisningen: Nótt från Edeby (ett femårigt sto som Emma Wahlstedt red), Demantur från Lönneberga (femårig hingst som Johanna Elgholm red), Emma Embladottir från Ekhaga (fyraårigt sto som Nina Keskitalo red) och Best från Knutshyttan (sexårigt sto som Vignir red)

annaingri- Fin häst! Jag längtar efter sommarvärme när jag ser bilderna med maskrosor i bakgrunden.

Hoobes- Jättefin! Vilken visning siktar ni på?

Hoobes: Vilken läcker häst du har, förstår verkligen att längtar efter att rida henne själv :)

moli: Tack :) ja regnet som öser ner utanför just nu känns ju inget vidare lockande ;)

Roligt med lite uppdatering av 07 orna :)

Min 07a står mest än fortfarande eftersom jag är höggravid (vecka 37!!:eek:).
Jag longerar, tömkör eller promenerar med honom ibland när jag känner att orken finns :)

Men min kompis har ridit honom några ggr och han är såååå glad över att komma ut. Han vill ju verkligen och tycker det är kul :) Han har skött sig exemplariskt och jag är en stolt matte som blir mer och mer ridsugen.

Blir att planera dagarna noga sen när man har en nyfödd så jag får rida en stund några dagar i veckan iallafall. Vi ska ju tävlingsdebutera i september :angel: hehe

En bild från en promenad. Laukur är nyfiken på vad Blaze gör i diket :)

522990_2955113243847_1441933077_32097896_1733001213_n.jpg

Inte helt bestämt ännu men lutar väl åt Wången, eller så blir det på Gerstorp veckan efter. Men det får Malin och Viggi avgöra.....det är ju de som rider hästen och vet hur hon känns. Ska bli kul att ha en hel visning inplanerad och bara sitta och titta på alla fina hästar....och vara nervös för sin egen *hihi*

Wihoo! Superläcker ju!

Visst har du tagit hem henne till Sverige eller är jag helt fel på det?

Finns ju bara läckra islänningar idag känns det som, finns ju knappast någon i trådarna jag inte hade slängt en extra blick på!

Venus_in_Furs: Vilken vacker häst du har...gillar verkligen hennes utstrålning :d och gångarter för den delen :)

FengurLaugar: Förstår att du blir ridsugen, längtar efter att få sätta igång min lille kille efter lång vintervila. Men du får se det från den ljusa sidan, du får en välriden häst som redan har kondisen uppe :)

Längtar tills morgondagen då Gáski kommer upp till västsverige igen efter lång vila nere i Skåne. Ska bli så spännande att sätta igång på allvar igen :D

Kná! Riden ett tiotal ggr efter sin långa vila=väldigt taggad häst. Taget ur en film. Det är fodervärden som rider.
Skrmavbild2012-05-01kl074232.png

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Squie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från...
2
Svar
28
· Visningar
944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka