Födda: 2007

Sv: Födda: 2007

Våran Tinna är STOR och enormt vacker.
Skulle tippa på att hon är runt 145, hon ser ut att vara jämnstor med Erro som är runt 145-147.
31970276.jpg

31970281.jpg

32471153.jpg

32471157.jpg

Hon är nu intagen från första vilan sedan inridningen.
Ska bli intressant och se om tölten vill komma den här omgången!
Ska åka med mamma om ett par veckor och hälsa på donnan.

Hon är ju FANTASTISK!
Den behåller ni väl?
Kan ju bli en grym tävlingshäst för dig sen, när möjligheten förhoppningsvis finns.
Och jag tingar gärna ett föl..... :angel:

Ja, hon är i ett eget slag för sig.
Var ute på Edeby häromdagen och hälsade på hennes halvsyster, en jämngammal berserkurdotter som Johanna valde att behålla istället för Tinna när mamma började diskutera unghästköp.
Även den svarta tjejen är stor, men inte särskilt snygg. Rör sig väldigt bra men har en del kroppsdelar som måste formas om..
Tinna har ju både och :love:

Planen är att hon ska behållas.
Beror på hur fin hon är sen när hon är klar sas.
Är hon så fin som jag tror kommer hon inte säljas på många många år och beroende på hur jag har det om 1-2 år så får vi se om jag tar henne när hon ska flytta från tränarna. Jag tror hon blir riktigt bra! Om jag fortfarande inte kan ha häst när det är dags för henne att flytta från Enköping så flyttar hon till mamma som får lära känna henne och ta det lite lugnt så får vi se vad som händer sen.

Haha, ska skriva upp dig på väntelistan ;)

Tänkte bara fråga här hur höga är era 07: or?
Min lilla plutt Agga mätte vi idag visserligen inte något jätte säkert med måttband och ett spö till hjälp men hon landa runt 128-130 i alla fall.
Liten skrutta :p

Har tänkt mäta min lilla skrutt flera ggr nu, men man ska komma ihåg att ta med tumstock och vattenpass hemifrån när man går till stallet också...:grin:

När jag var på kurs med honom i våras mätte hon som äger stallet vi låna honom till 147 cm med brodd. Så jag gissar nog på att han är runt 145 cm kanske.

Min är också liten, manken är väl 134 typ, men hon har BRA manke och över ryggen är det snarare 125 cm... ;)

min är nog typ 138 :)

F ö går det stadigt framåt hela tiden. Tölten blir bara bättre och bättre, riktigt skoj!
Tänkte fota nån dag, får se om det blir av :angel:

*kl*
Har ju min lille Köttbulle i träning hos valvis och han sköter sig såklart utmärkt (iaf är det vad en stolt ägare hör :D ). Och gud va larvigt glad man kan bli för att man snart ska få åka och rida sin EGEN häst?! :eek: Drar söderut på semester om 1½ vecka och om exakt 2 veckor är det planerat att klättra upp på den lille igen! Ska bli såå spännande, men jag kommer att gå omkring och småflina hela tiden tills dess :rofl: Undras vad bönderna ska tänka om mig egentligen...
Ville egentligen bara skriva av mig och säga att snart kommer det uppdateringar från oss också (även om ni andra verkar väldigt stillsamma?) :bump:

Var på Erlingur kurs med Laukur i söndags. Han skötte sig exemplariskt och var jätteduktig under ridpassen också :) Det var första gången han gick två pass på en dag, var lite rädd att han inte skulle orka, vill inte att han ska tröttna. Men han var lika pigg och nöjd hela tiden, så det kändes kanon :D

Vi fick fortsätta träna på tölten och Erlingur tyckte vi hade utvecklats sen sist. Han springer inte bara med huvvet uppe i taket längre utan börja samla sig och trampar under sig bra :) Han tar några riktiga töltsteg emellanåt och får till flytande skritt i tölttakt ibland. Jätte duktig!

Mitt mål med honom nu, är att tölten ska bli ännu lite säkrare och inte lika sällsynt som nu, vid nyår, sen får han lång vila några månader :)

En ful bild på oss hehe. Lika koncentrerade båda två :)

0211.jpg

Vad kul :-)

Jag vill också rida för Erlingur...Han tränade ju min yngsta bebis mamma!

Kvistur går på halv/lågfart just nu. Har upptäckt att det nya stallet har NOLL ridvägar.. :-(

Ja det är jättekul och Erlingur är så bra :)

Laukur går också på halvfart nu och kommer göra fram till nyår, hur jag gör efter det vet jag inte. Men en längre vila kommer han få iaf :)

Vad kul :-)

Jag vill också rida för Erlingur...Han tränade ju min yngsta bebis mamma!

Kvistur går på halv/lågfart just nu. Har upptäckt att det nya stallet har NOLL ridvägar.. :-(

Man kan ju rida över/under vägen och till näs där har ni ju lite ridvägar iallafall=)

Sen skogen bakom stallet??

Åkrarna får ni rida runt dom??

Fin hon är!

Tinna töltar fortfarande inte :cry:
Hon ska tränas fram till årskiftet ungefär så vi får se om dom lyckas få fram någon tölt på henne tills dess..

över vägen vill vi inte rida. Salavägen är ingen hit med all denna trafik, blä!
Skogen bakom leder INGENSTANS, märkte vi igår, BLÄ!
Kom fram till några hus efter att ha klampat i halvmeter djup lera o vatten. Sist men inte
minst nått skrotupplag också!? Men för att komma därifrån behövde man ta sig förbi en BOM, som
inte gick att gå på sidorna. BLÄÄÄ!
Bara o vända o rida hem på våran otroligt roliga VÄG på ca 2 km. Ridtur slut!
EU remsorna är borttagna så där kommer vi inte heller nånstans..

Michis; Vad tråkigt att hon inte töltar :(

Jättefin! :love: Jag gillar hennes färg. Är hon fux?

Michis.
Vad tråkigt! Slänger hon sig bara ner i trav eller?

Dom har inte ens lyckats komma så långt att hon har något att slänga sig i trav ifrån ;)

Än så länge "vaggar" hon tydligen i skritt, längre än så kommer dom inte.
Lyckas det inte snart får jag göra det själv istället :angel:

+ Michis- Tack så mkt!

hon är reggad som fux men vet faktiskt inte om det stämmer (fux med flax kanske?). Hennes mamma är skimmel och pappan är fux som lämnar silveravkommor. Hoppas i smyg på att hon ska bleka av till skimmel :angel: men tror inte så är fallet

Tycker hon ser ut som en vanlig fux. Min ser ut som din till färgen (iaf just åp de här bilderna) och är reggad som flaxfux med jag vet via mammans och pappans färger att så inte är fallet. Fast bilder kan ju luras så din kan ju såklart ha flax.

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
478
Senast: Squie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från...
2
Svar
28
· Visningar
945

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka