Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vart i landet bor du?
Jag har hyrt hus inkl värme, el och vatten för 2000:- i månaden och ettor för 2500:- och det är på liten ort utan någon åtgång på lägenheterna. I Stockholm får man knappt en garderob för det.
Gör en budget.
El, mat, försäkring, sparande, telefon, internet, har du bil så kostar ju den, etc.
Den enda som kan svara på det är du själv. Som Monfia skrivit gör en budget. Hur mycket pengar går åt varje månad. Titta runt vad olika boenden kostar där du kan tänka dig att bo.Halloj! Jag går i tankarna på att äntligen skaffa mig en egen lägenhet. Men jag är så osäker på om jag har råd. Jag är nämligen timanställd men har ett "fast" schema och jobbar ca 60%. Förra månaden tjänade jag 9000:- skulle det funka?? Help!
Nej säger jag. Eller jo, om du har mycket sparat så inget stort lån krävs plus såklart var du köper. En billig hyra på 2 typ så kanske de funkar! Tänk på Ammortering o ränta kostar utöver hyra.Halloj! Jag går i tankarna på att äntligen skaffa mig en egen lägenhet. Men jag är så osäker på om jag har råd. Jag är nämligen timanställd men har ett "fast" schema och jobbar ca 60%. Förra månaden tjänade jag 9000:- skulle det funka?? Help!
Du glömde ränta o Ammortering sorry, trodde hon skulle köpa!Gjorde en snabb googling på lägenheter i Umeå. Hyran för en etta var i snitt 3800:-
Säg 4000 med el så är det enkel huvudräkning.
5000 ska fördelas på mat, sparande, försäkringar, fordon (busskort, bil, tåg eller vad du nu använder dig av), telefon och om du har något mer.
Säg 1500:- för mat om du är ekonomisk (har en matbudget på 5000:- som ska räcka på 2 personer + varannan vecka barn som jämförelse)
och 500:- i sparande.
3000 ska räcka till försäkringar, telefon, fordon och att leva.
Men gör en budget och en noggrannare sökning på lägenheter.
Halloj! Jag går i tankarna på att äntligen skaffa mig en egen lägenhet. Men jag är så osäker på om jag har råd. Jag är nämligen timanställd men har ett "fast" schema och jobbar ca 60%. Förra månaden tjänade jag 9000:- skulle det funka?? Help!
Det kan gå. Studenter klarar sig ju.Halloj! Jag går i tankarna på att äntligen skaffa mig en egen lägenhet. Men jag är så osäker på om jag har råd. Jag är nämligen timanställd men har ett "fast" schema och jobbar ca 60%. Förra månaden tjänade jag 9000:- skulle det funka?? Help!