flytta hemifrån.....

E

elinsjobergh

Vet inte om det här ligger under rätt forum...
Det är så här att jag har stallet hemma hos mamma, där jag även bor själv. Nu är det så att jag har lust att flytta.
Och eftersom det inte verkar finnas något ställa att hyra i närheten av där mamma bor. Lutar det mot att det blir en l-het ca. sju-åtta km därifrån.
Problemet när jag flyttar blir att jag kommer att få åka mycket i mellan, både morgon och kväll.
Ev. så kan mamma släppa ut dem någon dag i veckan.
Nu till min fundering. Hur tror ni det kommer funka? Hur gör ni? :confused: :confused:
Kommer nog bli en himla omställning, mot att kunna gå ut till stallet när jag vill! Hoppas ni förstår med allt mitt svammel :crazy:

jag har hästen hemma på samma sätt som du och det gör så att jag tar hand om mer än 50% av insläpp, utsläpp med mera och om du gör samma sak (vilket det låter som) så kommer det att bli himla jobbigt att ta sig fram och tillbaka flera gånger på en dag, specielt när det börjar bli vinter och det regnar med mera.
jag har låtit bli att flytta hemifrån mycket pågrund av att jag har hästen hemma och det skulle bli himla jobbigt att behöva åka flera gånger, men jag kan lösa det på ett sådant sätt att jag skulle kunna börja betala för att få utsläpp och det mesta andra, kanske räcker med att man fixar något av foddringarna eller insläppet per dag. det är bara det vatt jag inte har tillräckligt med pengar för både hyra och stallhyra, så därför låter jag bli...

Det beror ju på dig, hur mkt du är beredd att offra för din kuse.
Jag har 1 mil till min hästar o jag åker dit tre ggr per dag o jag tycker inte det är det minsta jobbigt.
Alla människor är ju olika, en del tycker det är jobbigt att åka nån enstaka km medans andra inte har nått emot att åka flera mil.

Hmmm. håller med er båda. Tror inte att jag sett det som ett särskilt stor problem om jag hade varit van att inte ha stallet hemma. Men nu är jag det...! Måste kanske smöra lite för mammsen, skulle vara skönt om man inte behövde åka varje morgon... :crazy:

Jag har ca 2 mil till stallet, men jag slipper morgonfodring och utsläpp. Så det räcker med en gång om dagen för min del.

Har valt att ha kvar hästarna hemma och flytta på mig själv för att få minst problem.

Nu har jag fortfarande mammsen o pappsen som kan titta till dem om det skulle vara något och jag får hjälp till träningar och tävlingar.

Men jag tror inte att jag hade orkat ha dem där om det hade gällt 3 ggr om dagen.

Det finns alltså både för- och nackdelar

Jag har typ 1 mil till hästarna och jag åker dit minst 3 gånger om dagen, tycker att det funkar bra. Man gör ju allt för hästarna . :)
Det går bara man vill ! ;)

ja visst gör man det!! Och jag har faktiskt en mamma :love: och en mormor :love: som ställer upp om det krisar!!
Och dessutom behöver jag bara åka dit två gånger om dagen, för hästarna har fritillgång på vintern och på hösten/våren ger mormor dem...!
Ska fundera och se om jag har råd, vill verkligen flytta!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 497
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 752
Senast: Enya
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 957
Senast: Whoever
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka