Jag var där i lördags tillsammans med ett par vänner från Buke. Jättefin show, värt varenda krona!
Fölen var superläckra och underbart härliga på lördagen i alla fall. Absolut ingen besvikelse. Men jag kan tänka mig att de var lite trötta på att springa i manegen den tredje dagen... Dagen före var de i alla fall väldigt alerta och charmiga!
Tyckte också att det var mer ordning och reda när dressyrhingstarna var inne, hopphingstarna var så många samtidigt oftast att man fick ont i nacken av att vrida huvudet fram och tillbaka hela tiden. Vissa nummer visades inte på lördagen och man fick ingen förklaring heller, så vissa hingstar syntes inte.
Peter Eriksson är ju en riktigt charmknutte och varje nummer han var med i var supertrevliga och roliga. Cardento var en stor överraskning åt det positiva hållet. En sån maffig hingst!
Grisnumret var ju bara så kul och romarspannet med de snabbsprungna shettisarna var helt klart charmigast.
Att de dessutom tog in en travare (sto, fux m bläs: Needles ´n Pins) framför sulky i början och berömde hur vacker hon var (vilket hon var!) var uppfriskande.
Worldly var helt utan kommentarer, precis som det stod i programmet. En annan hingst som gav mig rysningar och tårar i ögonen var Don Frederico. Wow! Londonderry var fin, men jag tyckte det saknades nåt. Kanske man helt enkelt hade sett så mycket att man var lite uttröttad när det var hans tur?
Shettisen Fonzies dressyruppvisning var magnifik. Vi bara satt och gapade och fick ståpäls på hela kroppen. Vilken liten vinnare!
En annan sak vi var rörande överens om var tyskarnas förmåga att presentera sina hingstar på ett helt fantastiskt sätt. Vilka ryttare! Och vilka hästar! Vi ligger ljusår bakom i många sammanhang...
Orestus var ingen kändis för oss i alla fall, men efter uppvisningen med att hoppa 1,80 i höjd med PE på ryggen i Zorro-kostymering lär väl ingen glömma hans namn.
Vi fick se och vara med om så mycket, det var en proppfull föreställning som dessutom höll på mycket längre än vi hade trott. Det började strax efter 13 och vi var inte ute förrän vid 1730. Jag o mina vänner var mycket nöjda! Och kan inte förstå de som inte tyckte det var lönt att åka dit...