Flyinge i helgen

Fredag

Trådstartare
Hur många var det som var och tittade på Flyingedagarna i helgen? Det var oerhört roligt att få se dessa fina hingstar från Celle. Worldly, WOW!!! Londonderry har jag liiite högre förväntningar på, men ack vilken hingst - och vilket extremt bra skritt!!!

Sv: Flyinge i helgen

Jag var där på fredagen och jag kan bara hålla med dig om Worldly, vilken hingst!!!!

Senast ändrad av en moderator:

Vi var där på lördagen.
Jag tyckte For Feeling visade precis det som jag ville se - en bekräftelse på varför jag valde honom till mitt sto; underbart temperament, smidighet och lätthet. Att hans avkommor sedan bara var underbara skadar ju inte - First Pleasure, hade allt som jag hoppas For Feeling nedärver, och Urban Feeling var den givne ledaren bland fölen, lika kaxig när han var lös som hanterbar när han leddes :love: :love:

Förvånad över en sak, 3/4 bror med Wetano - men ack vilken skillnad på kvalité...

Absolut, hade jag haft ett sto passande till Wordly så MUUUMS :banana:

Jo jag har ett sto som kan passa perfekt med han men inte på fryst =( Jag vet inte riktigt om han ska stå på fryst till våren man kan ju hoppas att det inte blir så,hoppas hoppas =)

Jag var där i fredags och tyckte att showen var jättebra. Däremot är jag lite besviken över att hopphingstarna inte visas lika bra som dressyrhingstarna.

//Jenni

Ja, det irriterade mig lite också, man skulle ju vara lätt skelögd för att kunna se alla hoppehästar som visades mer eller mindre samtidigt! :devil:

synd fanns ingen video på Worldly på Horse-gate...bilden i katalogen säger mej inte mkt.

Nu hoppas jag alla hingstägare får lite klipp i sej och ordnar videosnuttar på sina hemsidor till nästa säsong...de skulle ju tom kunna ha hänvisning till videoklippen via hingstkatalogen om de vore smarta.

Senast ändrad av en moderator:

Jag var där i lördags tillsammans med ett par vänner från Buke. Jättefin show, värt varenda krona!

Fölen var superläckra och underbart härliga på lördagen i alla fall. Absolut ingen besvikelse. Men jag kan tänka mig att de var lite trötta på att springa i manegen den tredje dagen... Dagen före var de i alla fall väldigt alerta och charmiga!

Tyckte också att det var mer ordning och reda när dressyrhingstarna var inne, hopphingstarna var så många samtidigt oftast att man fick ont i nacken av att vrida huvudet fram och tillbaka hela tiden. Vissa nummer visades inte på lördagen och man fick ingen förklaring heller, så vissa hingstar syntes inte.

Peter Eriksson är ju en riktigt charmknutte och varje nummer han var med i var supertrevliga och roliga. Cardento var en stor överraskning åt det positiva hållet. En sån maffig hingst!

Grisnumret var ju bara så kul och romarspannet med de snabbsprungna shettisarna var helt klart charmigast.

Att de dessutom tog in en travare (sto, fux m bläs: Needles ´n Pins) framför sulky i början och berömde hur vacker hon var (vilket hon var!) var uppfriskande.

Worldly var helt utan kommentarer, precis som det stod i programmet. En annan hingst som gav mig rysningar och tårar i ögonen var Don Frederico. Wow! Londonderry var fin, men jag tyckte det saknades nåt. Kanske man helt enkelt hade sett så mycket att man var lite uttröttad när det var hans tur?

Shettisen Fonzies dressyruppvisning var magnifik. Vi bara satt och gapade och fick ståpäls på hela kroppen. Vilken liten vinnare!

En annan sak vi var rörande överens om var tyskarnas förmåga att presentera sina hingstar på ett helt fantastiskt sätt. Vilka ryttare! Och vilka hästar! Vi ligger ljusår bakom i många sammanhang...

Orestus var ingen kändis för oss i alla fall, men efter uppvisningen med att hoppa 1,80 i höjd med PE på ryggen i Zorro-kostymering lär väl ingen glömma hans namn.

Vi fick se och vara med om så mycket, det var en proppfull föreställning som dessutom höll på mycket längre än vi hade trott. Det började strax efter 13 och vi var inte ute förrän vid 1730. Jag o mina vänner var mycket nöjda! Och kan inte förstå de som inte tyckte det var lönt att åka dit...

Visades Embassy och vad tyckte ni isåfall? Han har ju nedärvt sig kanon och hade många avkommor till premieringen nu i höstas.

/C

Hänger väl på din knapp då eftersom att jag var en av dom som var där i ditt sälskap. Kan bara hålla med dig i allt du säger.

Det som imponerade allra mest på mig var helt klart Don Frederico. Det var nästan så att tårarna började rinna. Mysko satt bredvid och sa att håret reste sig på armarna på henne.

Londonderry blev jag mäkta förvånad över, inte ett dugg tilltalande på bild i mina ögon, men helt klart en hingst med DET.

Av hopphingstarna som visades var det ju som vanligt Quite Easy som imponerade mest, men även For Feeling.

Vad gäller hur vi ligger till gentemot tyskarnas avel, är det bara att be om ursäkt från min sida, och hålla med Lupin. Vi ligger ljusår efter.

Min son (Mathias) var också med och tittade. Det som var allra bäst i hans ögon var lilla Fonzie och grisen. Dressyren tyckte han blev lite långdragen, då han hellre tittar på hoppning, hoppryttare som han är.

Jag har tagit en del foton om det är så att ni är intresserade. Kvaliten är inte den bästa då det är svårt i ett ridhus, och allra helst när dom prompt måste släcka ner.

Någon som vet varför inte Lácteur, Camiell Flamingo Z, Ragazzo, och Eighty Eight Keys visades?

http://servlet.vit.de/hvp/hengst.do?isoDE=DE%20331314915097&hengst=314915097&zv=31&jahr=2004

http://www.ihb.com.au/gallery/w-celle-worldly-a.htm

Worldly.JPG

:love: :love: :love: :love: Jo, jag har nog sett på bild och video att han har "det".. kul att du tyckte att han även har det live.. GUUUUUUUD så jag skulle vilja ha sett honom..

snyft! :cry:

Min hingst numero uno, alla gånger!!!

Någon som har massa foton på honom!?!?!?

Om du då betänker att stackars Wordly kom in direkt efter Poetin på unghäst-VM och såg direkt blek ut i jämförelse kanske du kan fatta hur bra HON är? :bow:

Visades Celle´s Hochadel e. Hohenstein??? Lite nyfiken då jag köpt ett stoföl e. Hohenstein.

jag var där på lördagen, och då visades Hochadel, Vilken häst!!! :love: honom gillade jag...
blev lite besviken att Flyinge inte visade alla sina egna hingstar, ville gärna se Ragazzo, men han var inte med, och det var inte första gången, lite synd, för han är en väldigt fin hingst han med!"

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 585
Senast: Ceta
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 784
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Hade besök av syster + systerdotter igår! Efterlängtat besök och W var så taggad på att få hänga lite med M igen. Glada ungar som...
Svar
0
· Visningar
471
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025