Flyga med hund i cargo

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Flyga med hund i cargo

Det skulle jag inte oroa mig for ... men jag laser dorren med en "zip-tie" sa den inte kan ga upp av misstag och jag tranade att dra runt pa buren med min tjej inne i den i flera veckor innan vi akte pa var langresa till Sverige.

Hur låser man den då?

såhär ser den ut, verkar va av den äldre modellen.

$(KGrHqNHJF!FHhl7DCPrBR6+97T6vQ~~48_72.JPG

Hade ni valt denna, begagnad framför en nyare men av annat märke?

hastflicka menar att hon låser dörren med en zip-tie, och vad heter det nu på svenska då............det är en smal plastgrej med refflor och ett hål i ena änden som man sticker in andra änden i och drar åt. Refflorna gör att det inte kan gå upp. Man brukar samla kablar i sådana. Brukar vara vita, men finns andra färger. Man måste klippa upp dem för att ta bort dem. Finns olika tjocklek o längd. Finns att köpa i t ex elbutik o byggmarknad typ Bauhaus.

ps. zip-tie är engelska. ds.

Ska fråga nån vad det heter på svenska, återkommer.

Senast ändrad:

Tack! Jag hade ingen aning om vad det hette pa Svenska, men tankte att i varsta fall ar det ju ratt enkelt att googla 'zip-tie'.:p

Nu hänger jag med! Finns det på denna burmodellen jag visade i senaste inlägget? Vad hade ni rekomenderat? köpa en vari kennel begagnad eller en nyare men av annat märke?

Tänk på att plast blir gammal och skör, ta reda på när den är köpt så den inte är (kanske)mer än 5 år gammal, jag vet inte direkt ålder, men gissar på ca 5 år (6?)av erfarenhet hur plast blir.

51bYnGdThLL._SX450_.jpg

funderar även på denna.. kostar 40 euro. men såg nu att den har inget man kan lyfta i.. Så det går bort.

353485_tb_feria_gr7_nur_bei_uns_2.jpg

och denna?

Buren var 3 år gammal , men endast använd 1 gång. Håller inte dem burarna ganska länge?

Dem andra två var också iata. Men den första har inget handtag så blir jobbigt att bära. Så blir antingen den på andra bilden eller den begagnade vari kennel ?

Måste man ha skålar hängandes på gallret med mat och vatten? Tänkte mer de blir ju vatten i hela buren vid start. Sen är det en kort resa 1,5 timme har dem krav på de då?

Det är ett krav att skålarna finns ,men det ska inte vara mat i dom,bara vatten och det fyller flygpersonalen på.

Jag har en hink till Mandy och la nagra isbitar i botten ... det var vatten 13 timmar senare nar jag tog ut henne ur buren.:p Vatten fylls pa om det behovs ... de flesta vill inte ha varken vatten eller mat. Jag har ocksa en madrass till Mandy i buren, och tanker ha det till Diva ocksa ... en madrass de har hemma och i bilbur innan man flyger sa den ar invand och "karvanlig". Sedan maste jag lagga med nagot till Diva att tugga pa, annars borjar hon tugga pa sig sjalv:crazy: Jag vet dock inte hur SAS staller sig till det.

jag kommer ge vatten innan och efter flygningen. då flygturen är på 1,5 timme. vill inte riskera dem välter ut vatten och blir blöta båda två.

men tycker ni jag ska ta den vari kennel buren?

Dem har en hundsäng som dem älskar, med en mysig filt och fårskinnspläd som jag tänkte lägga in i buren, får man det? med tidningar i botten också.

Du kan inte välja,skålarna SKA sitta där och dom kommer hälla vatten i dom,så är reglerna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 544
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 230
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar