Flyga med hund i cargo

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Flyga med hund i cargo

Yes, den buren ar godkand ... TROR JAG. Det beror pa hur man laser ihop over och underdelen. Vissa bolag (kanske SAS, har glomt) kraver att det ar "skruvanordning i metall". Som den har buren men att man byter ut skruvarna till metall med en vanlig vingmutter.
Se bara till att den ar stor nog. En kompis missade flighten for att henne's malle's oron nuddade taket nar han stod upp och flygplatspersonalen ansag att buren da var for liten.:meh:

Jag tittade just pa bilden av buren igen och skulle inte ta den sjalv. Kanske inte for lasningen mellan over och undersidan, da jag inte vet hur stabil den ar, men for att det inte finns utrymme att 'lasa' dorren med "zip-ties". Det maste finnas sa man kan lasa buren sa det gar latt att fa upp i en nodsituation, men att buren inte kan raka ga upp nar den flyttas och folk finns runt omkring.

Senast ändrad:

Har du tips på någon bur? Vari kennel är allt för dyrt... Har inte hittat någon begaganad här i tyskland. hade jag varit i sverige hade det varit lättare.. Denna buren ligger på 500 kr. Ska användas en gång tyskland sverige

Kan beställa på internet om frakten inte är för dyr i tyskland. finns även amazon i tyskland jag kan beställa ifrån. jag har en dvärgpinscher som är 30 cm i ryggen, och en mops valp som kommer vara 4 månader vid flygning. Så tror medium blir bra?

hitta denna:

51bYnGdThLL.jpg

Men kanske en aning stor. Mått . 71cm x 53cm x 56cm?

Den ser bra ut ... MEN se till att den ar IATA godkand och att det finns "extra" hal vid dorren sa att man kan satta en zip-tie eller snore for att lasa fast den.

Det står att den är iata godkänd. Men vilken storlek?? Den större eller mindre

Flygning inom Europa kräver inte att buren ska kunna låsas eller att det är metall skruvar.
Jag flyger flera gånger i månaden under mars-nov och har en sådan bur som visades först,såg ut att vara en IATA Gulliver bur.
Med 2 hundar i så skulle jag ta den större storleken,mopsen växer ju och du kanske ska flyga vid ett senare tillfälle.

Denna var också billigare. 35 euro eller nått sånt. Sas sa att är buren iata godkänd så är det ok. men får inte ha hjul.

Ingen kraver att burarna ska kunna lasas, men om jag far tro pilot kompisar hander det inte allt for sallan att dorren gar upp under hantering. Jag kan inte tanka mig nagot varre an att ha min hund rusandes runt i en situation dar hon formodligen ar radd och stressad, med manniskor som inte kan ett dugg om hundar. Jag ser till att jag kan lasa burdorren sa att den enkelt gar att skara upp i en nodsituation, men inte kan ga upp av misstag.

Jag har hittat en vari kennel begagnad storlek M , 71 x 52 x 55 . Borde det bli bra för en dvärgpinscher 30 i mankhöjd, och en mopsvalp på 4 månader? Priset är 42 euro med frakten inkluderat. Borde jag slå till? Är vari kennel en kvalitetsbur?

Vari Kennel ar super bra ... vad det galler storleken sager jag dock ingenting da jag har en urusel matt bedomning.:p

Blir nog en vari kennel. Begagnad men bara använd 1 gång. 375 med frakten inräknat.

Buren kommer vara lite stor, kan dem säga något om den är för stor för hundarna ?

Nu blir jag nervös när jag läser hundar lyckas bita sig ut osv. Min pinscher är väldigt bra på att förstöra och är väldigt mammig.. Börjar oroa mig. Flygningen är bara1,5 timme

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 544
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 230
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka