Flyga med hund i cargo

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Flyga med hund i cargo

Hon bär inte på någon sjukdom. Förstår inte varför folk ska hålla på och snacka skit. Var kommer detta att hon har parasiter? Snälla lägg ner och kommentera om ni inte vet något. Ni som undrar kan skicka mig pm

Jag har inte sagt ett ljud om parasiter,du sa själv i en annan tråd att hunden har enl vet en infektion/bakterie.
Och trots att även min hund är import så är jag inte beredd att köra 35 mil enkel resa för att sen ev smittas av din inte helt korrekt importerade hund.
Min hund har varit i sverige i drygt 3 mån och hon träffade sin första utomstående hund i torsdags (så säkerställer jag att ingen utomstående blir lidande i fall min hund skulle ha någon sent påkommen smitta)

Du kan åka på utställningen. Jag ska inte dit. Känns inte kul att du har ringt dit och smutskastat mig. När du inte vet något. Hon har inte blivit smittad av en annan hund, då skulle min hund också varit sjuk. Det kan bero på stress vid flyg osv. Vi är hos vet och hon bär absolut inte på något. Hon har varit isolerad i Tyskland. Inget kan ha smittar henne. Och hon är inte insmugglad. Då hade jag inte varit så öppen med allt som jag varit. Så snälla lägg mer jag är trött på att förklara mig.

Du kan åka på utställningen. Jag ska inte dit. Känns inte kul att du har ringt dit och smutskastat mig..

Jag smutskastade dig inte,bara förklarade att jag fått vetskap om att det kommer en utländsk icke skk reggad valp dit som ev kan ha en smitta.

Vill oxå tala om här öppet och ärligt att jag har skärmdumpat dina trådar så på måndag kommer jag att ringa jordbruksverket för att få veta på vilket pappere du fick in valpen,är det felaktig så kommer jag anmäla dig.
Och den anmälan kommer inte vara anonym då en bekant jobbar på berörda myndighet.

Jag förstår inte hur du orkar. Jag ska som sagt inte på utställningen och valpen är inte insmugglad. Förstår inte varför du inte kan låta mig va. Mår så sjukt dåligt och börjar undra var mänskligheten tog vägen

. Vi är hos vet och hon bär absolut inte på något. Hon har varit isolerad i Tyskland. .

Men nu måste jag fråga. Hur kan hon varit isolerad? När vi skulle hjälpa dig med vad som gällde för ta in henne till Sverige och vi/jag sa att hon inte fått lämna uppfödaren. Så skrev ju du att du redan hämtat henne osv..

Jag har inte varit helt ärlig i mina trådar. Orkar inte ta det här ni som undrar kan skicka pm.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 544
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 230
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar