Flyga med hund i cargo

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Flyga med hund i cargo

Och jag visste vad zip-tie är. Jag brukar kalla det för yrkesskada eftersom jag ofta kommer på vad saker o ting heter på engelska men sen blir det hjärnsläpp på svenska. Jag har i alla år jobbat med export, ungefär 90% på engelska o 10% på svenska.

Vilken bur som är bäst vet jag inte, ville bara hjälpa till med att låsa buren på bästa sätt.

Vilken bur du ska ta kan bara du valja. De ser likvardiga ut i mina ogon. Sjalv koper jag nog helst burar jag kan se och ta i.:p

Finns tyvärr inte så mycket utbud i närheten av där jag bor... Ska ev besöka en djuraffär till och se om dem har fler burar.

Nu är jag inne på att köpa en ny bur. Då det inte alls var pålitligt att köpa från eBay i Tyskland. En ny vari kennel storlek M , som blir bra storlek, har mätt. 90 euro. Finns dem billigare burarna jag visa tidigare i tråden för runt 50 euro.

Tycker ni man ska satsa på en lite dyrare bur? Vet dock inte om jag kommer använda den så mycket mer, fast har hört vari burarna håller väldigt länge.. Tips?

Jag tanker inte rada dig vad du ska kopa, men jag kan saga att jag har inte en 'vari kennel' och flygbur till min nasta hund blir formodligen inte en vari heller. Den jag har ar runt 5 ar gammal och den haller helt klart i nagra ar till.:)

Det blev en vari kennel medium. Lyckades hitta på tyska ebay:) ny med 500 kr helt ok

Får man ha ben, hundleksaker i buren? Tänkte ha ett ben dem gillar och en ikearåtta så dem känenr sig trygga. fårskinnsfäll i botten och fleece filt. är de ok? och tidningar i bottnen

Får man ha ben, hundleksaker i buren? Tänkte ha ett ben dem gillar och en ikearåtta så dem känenr sig trygga. fårskinnsfäll i botten och fleece filt. är de ok? och tidningar i bottnen

Jag vet inte vad reglerna säger man jag hade aldrig någonsin haft ben eller leksak i en bur med två hundar. Det som oftast får hundar att bråka är att de vill ha samma sak. Och ett slagsmål i en bur på ett flygplan är inget jag hade velat vara med om. Och vad gör du om en av hundarna sätter benet i halsen när buren är i lastutrymmet? Eller sväljer leksaken?

Blir väldigt mycket att bära bara.. Då jag också måste ta tåg från flygplatsen.
Fast du kan ju ställa buren på en kärra. Eller låta hunden gå i koppel fram tills att den ska checkas in och röntgas.

700898-jpg.jpg

*KL*

I en annan tråd skriver nu TS att hon redan åkt hem. Undrar om hundarna lämnades kvar i Tyskland?

Hon fick ju intyget från jordbruksverket på mindre än en dag (ibland ska man ha tur :) ), så jag tror de följt med.

Det kan väl knappast stämma, hon hade ju redan hämtat valpen och haft den på hästgården och borde väl inte kunna få ett införseltillstånd för valp under 3 månader:

Möjligheten att få tillstånd gäller endast djur som bara vistats hos uppfödaren utan kontakt med andra djur.

Resväg
Djuret ska hämtas direkt hos uppfödaren och föras direkt till Sverige.

Japp,ännu en "smuggelhund"
Ska man ta in valp under 12v får den inte ha lämnat uppfödaren.

Fy fan för folk som medvetet utsätter oss för den smittrisken det innebär med insmugglade hundar - dessutom en som verkar ha någon typ av luftvägsinfektion och /eller parasiter!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 544
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 230
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar