R
Raderad medlem 68338
Jag för min del fattar inte att barnbidrag delas ut till alla. Bidrag är ju något som betalas till de med behov av det.
Håller med om att det vore rimligt att behovspröva det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag för min del fattar inte att barnbidrag delas ut till alla. Bidrag är ju något som betalas till de med behov av det.
Som jag förstår kostar det mer att behovspröva barnbidraget jämfört med att all får detHåller med om att det vore rimligt att behovspröva det
Tycker nog istället att det är en tydlig signal från samhället att vi är beredda att bekosta en yttepytte liten del av vad det kostar att få fram framtida samhällsbärare. Förutom då att kontrollsystem kostar massor med flis.Håller med om att det vore rimligt att behovspröva det
Tja, rent allmänt, varför inte? Extremt provocerande svar, jag vet. Grundtanken med positiv särbehandling generellt är ju att när det finns flera kandidater till en tjänst, där kandidaterna har ungefär samma kompetensgrad, så ska man välja den som är minst representerad på arbetsplatsen som sådan. Då får man ju ta och titta på vad som gäller och försöka se vilken av kandidaterna som är mest missgynnad och utgå från det. Nu har jag ju ingen NPF-diagnos (ännu), men jag skulle säga att det i många, många fall inte är kompetensen som är problemet för de med NPF-diagnoser, utan att de (vi?) inte lyckas förmedla den på ett bra sätt.Varför ska ursprung trumfa andra svårigheter folk kämpar med? Ta npf-diagnoser, barn som växer upp med föräldrar med missbruksproblem/misshandel under uppväxten. Skulle de väljas bort pga Fatima som växt upp i en bra familj med bra föräldrar och inga diagnoser? Ska man ha positiv särbehandling får det inte vara så trubbigt som att bara se till någons ursprung.
Problemet blir i ett senare skede när dagens barn skall utföra morgondagens arbete. Som om inte köerna i vården var långa nog redan nu.Eller att de som inte har barn och täcker upp för VAB får högre lön och längre semester?
Men å andra sidan så är det ju en bra samhällsinsats för framtiden.Då får ju arbetsgivarna betala lön som följer inflationen bättre. Det ska inte löna sig att stanna hemma och skaffa 10+ barn jämfört med att jobba.
Var har jag skrivit om ätterstupa?
Du anser att befolkningen ska begränsas för att inte slita på jordens resurser. Det görs bäst genom att de som inte tillför något (under en allt längre tid) utan åker snålskjuts på de som producerar, avlägsnas och inte tar upp samhällets resurser.
Därefter kan man börja begränsa den produktiva delen av befolkningen. Vad som händer när man gör det ser man på Kina där det är ett ökande problem genom den sk enbarnspolitiken.
Ja inte behöver det uppmuntras genom att dela ut flerbarnstillägg iallafall.Du anser att befolkningen ska begränsas för att inte slita på jordens resurser. Det görs bäst genom att de som inte tillför något (under en allt längre tid) utan åker snålskjuts på de som producerar, avlägsnas och inte tar upp samhällets resurser.
Därefter kan man börja begränsa den produktiva delen av befolkningen. Vad som händer när man gör det ser man på Kina där det är ett ökande problem genom den sk enbarnspolitiken.
Det kommer ju att visa sig på studieresultatet under utbildningenOch du tror att det blir lättare för dem att få anställning om arbetsgivaren är osäker på om personen egentligen hörde hemma på utbildningen eller bara kom in pga sitt ursprung?
Fast om äldre ska leva drägligt även i fortsättningsvis så behövs det födas barn som kan ta hand om dem.Jag tror inte att mörda äldre kommer bli poppis oavsett hur många gånger du försöker föra fram den planen faktiskt
Att ta hand om de äldre är ett form av arbetet som ska utföras och sätter man det i perspektiv arbetar vi historiskt lite.Barnen behövs för att ta hand om de äldre och de som inte kan ta hand om sig själv så just nu ser det ju skevt ut i förhållandet mellan barn som föds och alla de äldre som snart behöver tas hand om.
Nej verkligen inte.Jag tror inte att mörda äldre kommer bli poppis oavsett hur många gånger du försöker föra fram den planen faktiskt
Jag tror inte att mörda äldre kommer bli poppis oavsett hur många gånger du försöker föra fram den planen faktiskt
Fast om äldre ska leva drägligt även i fortsättningsvis så behövs det födas barn som kan ta hand om dem.
Maten som förbrukas behöver produceras.Så om dagens människa bara väljer att öppna ögonen och se möjligheter så är det där med att ta hand om de äldre det minsta problemet, det stora problemet är resursförbrukningen inom det nuvarande systemet.
Så vad är din tanke om lösning om folk inte ska föda barn då?Att ta hand om de äldre är ett form av arbetet som ska utföras och sätter man det i perspektiv arbetar vi historiskt lite.
Aldrig har människan varit så oproduktiv som nu i form av mänskligt arbete. Vi har frigjort enorma mängder med tid med hjälp av den industriella revolutionen. Nu kommer dessutom nästa revolution då AI kan frigöra ännu fler människor från arbete.
Därtill har vi en global befolkningsökning.
Så om dagens människa bara väljer att öppna ögonen och se möjligheter så är det där med att ta hand om de äldre det minsta problemet, det stora problemet är resursförbrukningen inom det nuvarande systemet.
Det är mest ett matematiskt problem.Jag tycker inte att mörda äldre är en lösning oavsett hur många barn det föds faktiskt. Kanske är jag gammaldags eller nåt
Nej då behövs ju det komma fler barn till. Hur ska de annars överleva?Jag tycker inte att mörda äldre är en lösning oavsett hur många barn det föds faktiskt. Kanske är jag gammaldags eller nåt
Ja men maten i sig är inte problemet. Människor har alltid ätit, maten har aldrig varit problemet. Klart människor ska fortsätta producera mat. Tror du missförstod helt.Maten som förbrukas behöver produceras.
Det händer inte av sig själv.