Flera kullar i magen?

eldione

Trådstartare
Hörde att kaniner skulle kunna samla på sig flera kullar i magen på en gång, så att hon har flera befruktade ägg som inte börjar växa förrän en av kullarna är född. Så att en hona kan få upp till två kullar till utan att ha gått med hanen efter första.
Stämmer detta? :crazy:

Sv: Flera kullar i magen?

Ja det stämmer men är egentligen inte normalt. Det kan bli hormonproblem då. Varför de kan det är för att de har 2 livmödrar, normalt sett kan de ju få ungar varje mån och då används varje varannan gång så ena får vila.

Väldigt ovanligt kan jag tillägga.

Sv: Flera kullar i magen?

Okej, för på hon som pratade verkade det som om det alltid var så :p Men nu vet jag, tack :)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 980
Senast: KesoNeso
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 978
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 615
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar