ako
Trådstartare
Tja, som frågan lyder; finns det fler som tycker att iden ióm att lämna sin 1-3- åring över natten känns ljusår bort? Vår kille är ju inte spec van att vara i från oss, eftersom vi inte har några föräldrar att tillgå (farfar är den ende nu levande- han är toppen men bor långt bort), vi har en snäll barnvakt (min kompis svärmor) som han är hos i bland, men han är ganska så mammig på natten och inte speciellt lättsövd, så både för mig o sambon känns det totalt uteslutet att lämna i väg honom över natten, o det är inget vi lider av på något sätt, men ibland tycker folk att det är konstigt att vi inte "bara kan ordna barnvakt över natten".
Nu undrar jag om vi är ovanliga (vilket jag gärna är om det är så
) eller om ni är flera som inte ser det som ett alternativ att lämna bort era småbarn över natten (om det inte handlar om akut kris och sjukdom, förstås)?
Jag förstår ju såklart enormt väl att situationen och känslan är en helt annan om man kan lämna sitt barn till t ex mor/farföräldrar som har träffat och ungåtts och även passat barnet dagtid mycket.
Är mest nyfiken
. Tack, tack!
Nu undrar jag om vi är ovanliga (vilket jag gärna är om det är så
Jag förstår ju såklart enormt väl att situationen och känslan är en helt annan om man kan lämna sitt barn till t ex mor/farföräldrar som har träffat och ungåtts och även passat barnet dagtid mycket.
Är mest nyfiken