fler som tycker det känns avlägset med barnvakt över natten?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare ako
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 4 141
Sv: fler som tycker det känns avlägset med barnvakt över natten?

Jag skrev ju att jag litade på barnvakten på det viset, men det kändes fel för mig. E har exempelvis sovit ryckigt med många uppvak i perioder och då kändes det helt fel att lämna bort henne till någon annan som hon givetvis träffat ofta men det kändes fel då.

Vi har lämnat E några nätter men endast med vår Au Pair och hon är ju som en familjemedlem. :)

Hon lägger även E när vi jobbar.

Men lämna med någon annan, nej tack.

Jag får nog gå mot strömmen då - Isak har sovit hos mormor typ 3-4 gånger (vi var på fest, gift oss och jag har varit borta av ngn annan anledning) och det har gått toppen och jag har inte "saknat" honom enormt då jag varit borta utan kunnat njuta av vad vi nu gjort.

Isak sov borta första gången vid 10 månader och sen har det väl hänt typ en gång i halvåret att vi behövt barnvakt. 2 dagar i sträck är det mesta han sovit borta.

Då är Isak en lättsövd liten kille som sover bra på nätterna vilket säkert spelar in.

Annan barnvakt har jag haft en gång, när jag sprang blodomloppet och det gick också bra han visade barnvakten hur man skulle göra när man låg i sängen sötnosen när hon gjorde "fel" och somnade lika bra som om jag var hemma. Kom ju hem vid 21.00 men då ska ju småpojkar sova sen länge om man ska upp på förskolan dagen efter.

Liknande trådar

Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 981
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 284
Senast: paradiset
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra... 2
Svar
33
· Visningar
12 665
Senast: Mirre
·
C
Småbarn Jag måste bara kolla vad ni tycker är ok och inte. Jättejättelångt:( Jag och mannen har 2 små barn och jag vet inte hur mycket... 2 3
Svar
43
· Visningar
6 116
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka