Egentid med små barn, har lessnat...

Sv: Egentid med små barn, har lessnat...

Oj va många som svarat nu, jag har inte haft tillgång till internet på ett tag eftersom åskan tog min dator o krånglar...

Men jag har iallafall haft ett riktigt samtal med min man nu och förklarat på ett tydligt sätt att jag inte tycker det här är ok. Jag förstår honom till viss del att han behöver fly hemifrån för vi har en ganska krävande vardag, men jag fick honom nu att förstår att han inte kan fortsätta boka resor utan att prata med mig först och att jag borde ha lika rätt att vara borta mycket...Och just det sista tyckte han väl inte var så himla käckt...Han tycker barnen är skitjobbiga bara han har dem ensam en dag, och jag har faktiskt lämnat honom med barnen själv de senaste veckan massor...Så han får känna på hur det är...Jag har shoppat, varit borta över dagen, jobbat och grejat med pållarna...Och han har blivit väldigt ödmjuk o förstående. Jag kanske har varit otydlig tidigare mot honom eftersom det verkar va först nu han förstår att jag inte tycker det är ok.

Självklart vill jag att han ska ha sin hobby, även om den är både dyr och krävande,men det måste finnas enömsesidig respekt vad som är lagom o vad som är för mycket...

Det var också väldigt skönt att få bekäftat av er (ja inte alla men rätt många iallafall) som var på min sida så att säga-och jag kan väl säga att det finns en del omständigheter till som jag inte vill skriva om men somä ven det är ganska starka skäl för mitt case, om ni förstår hur jag menar;)

Men nu känns det bra, han har avbokat en resa som var planerad snart, och kommer kolla medmig innan han bokar nåt nytt. Han tränar inte mindre men på bättre tider som inte går ut över familjen. OCH han har bokat en resa till oss, känns så kul att få vara tillsammans allihopa!

Jag är glad!!!Glad sommar!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 013
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 172
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 097
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar