Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ödslade väldigt mycket av mitt liv på ett sådant förhållande. Mitt råd är att gå därifrån och aldrig se tillbaka. Det kommer inte bli bättre.Nu är det säkert femte gången vi håller på att göra slut sedan vi träffades för 2,5 år sedan och jag tror att jag håller på att bli galen.
Finns det någon mer här inne som är (eller har varit) i samma situation?
Jag ödslade väldigt mycket av mitt liv på ett sådant förhållande. Mitt råd är att gå därifrån och aldrig se tillbaka. Det kommer inte bli bättre.
Instämmer med @monster1
Förhållanden ska inte vara svåra!!!
Nu är det säkert femte gången vi håller på att göra slut sedan vi träffades för 2,5 år sedan och jag tror att jag håller på att bli galen.
Finns det någon mer här inne som är (eller har varit) i samma situation?
Jag ödslade väldigt mycket av mitt liv på ett sådant förhållande. Mitt råd är att gå därifrån och aldrig se tillbaka. Det kommer inte bli bättre.
Ja det är ju därför man fortsätter plåga sig och hoppet om att det ska bli bättre. Det blir mycket sällan bättre.Rent logiskt vet jag att du har rätt.
Ändå är det någonting som gör att det är så fruktansvärt svårt att bryta.
I ett förhållande i tonåren var det lite så. Inte 5 ggr men 2 ggr på 1,5 år. Han förväntade sig att vi kunde bli ihop efter andra omgången. Men då sa jag nej. Jag älskade honom otroligt mycket och jag var så kär. Men nej, ett sånt förhållande är bara jobbigt.
Sambon och jag har varit ihop i 12 år nu. Inte gjort slut eller haft sånna tankar någongång.
Ja det är ju därför man fortsätter plåga sig och hoppet om att det ska bli bättre. Det blir mycket sällan bättre.
Varför gör du slut och varför blir ni ihop igen?Där kom tårarna jag försökt tränga undan hela dagen.
Jag är bara så rädd att jag kommer ta med samma skit in i nästa förhållande.
Varför gör du slut och varför blir ni ihop igen?
Kanske är det så enkelt, att jag är rädd att vara ensam...Jag tror du behöver fundera på Varför?
Dvs om det är du som gör slut så lär det ju finnas en anledning till att du gör det? Och sen en anledning till att du går tillbaka? Är det att det blir jobbigt att vara själv?
Om du går tillbaka till samma man kommer du ju aldrig veta om du träffar någon annan som du kan leva med?Kanske är det så enkelt, att jag är rädd att vara ensam...
Ok. Ja och det kan jag förstå.Kanske är det så enkelt, att jag är rädd att vara ensam...
Tänk om du hittar något som du älskar så mycket så att du inte vill lämna hen.Att vi blir tillsammans igen beror nog på att jag är rädd att inte hitta någon ny som älskar mig som honom.
Om du går tillbaka till samma man kommer du ju aldrig veta om du träffar någon annan som du kan leva med?
Visst har du skrivit en tidigare tråd om relationen och barnfrågan?
I så fall så utifrån en och den här så undrar jag om du inte är mer rädd för att vara ensam än att han är den du verkligen vill ha.
Och om vi låtsas du blir ensam resten av livet - vilket du sannolikt inte blir - så är det värre än som du har det nu? Känn lite på den tanken
Och jo jag har haft två på/av relationer. Nej inget blir någonsin bättre och nej jag skulle aldrig någonsin acceptera det igen oavsett.