Fler rum -> högre värde

Ainon

Trådstartare
Om man har en lägenhet på ex 70kvm, är den mer värd om det är 2ROK eller 3ROK? (Förutsatt att lägenheten såklart är likadan i övrigt såklart.)

Sv: Fler rum -> högre värde

Det går ju inte att säga utan värdet ligger ju i det köparen är villig att betala. Men själv tycker jag att en 3:a på 70 är för litet kvadratmetermässigt sett, har en 2:a på 69 kvm nu. Snarare att jag kanske skulle lägga mer pengar för en tvåa på 70 än en trea på samma yta men mycket mer pengar är jag inte beredd att lägga. En trea på den ytan får små rum som kan vara svåra att möblera. Men det är ju bara hur jag resonerar, givetvis ligger ju värdet helt enkelt i vad marknaden är beredd att betala.

Nja... svårt att säga, kan ju vara värd lika mkt beroende på vilka som är intressenter.
Jag har bott på 68 kvm en 3:a en gång, den var så välplanerad att den kändes mkt större än de större treor vi haft.
Jag är i varje fall sån som MINST vill ha 3 rum. Har mkt grejer att ha i ett "kontor" så att säga... och då är det enklast med separat rum för det.

det beror ju på planlösning och hur stora rummen blir...mina närmsta vänner bor i treor som strax under 70m2 och de treorna känns inte små..visst rummen är ju inte jättestora men det är i regelsov och ett mindre rum som kan fungera som arbetsrum typ..men som sagt bet beror helt på planering och planlösning..

jag hade föredragit en tre framför en tvåa iaf om den var smart gjord

Med vettig planlösning är nog en 3a mer populär än en 2a. Det intrycket har jag iaf fått från många.

3: orna är väl i princip alltid mer populära än 2: orna. Sen är det klart att planlösningen spelar in, men generellt tror jag en 3:a är mer poppis.

Vår 3:a är på 65 m2,
men den känns inte liten beroende på planlösningen.

Nej givetvis är det ju olika vad man tycker men eftersom vi har en tvåa på 69 så kan jag inte tänka mig en trea på under 78-79 kvadrat nånting sånt om vi ska flytta. Men det kanske hade varit skillnad om jag hade haft en mindre tvåa på kanske 50-55 kvadrat, då hade jag nog tyckt att 69 eller ännu mindre varit helt okej för en trerummare. Det beror ju på vad man är van vid kanske. Så för mig är 70 kvadrat på en trea litet. Så i TS frågeställning så beror det ju helt enkelt på köparen, vari värdet ligger.

På 70 kvm tar jag hellre en trea än en tvåa, förutsatt att planlösningen känns bra. Det där extra rummet är mycket värt!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 013
Senast: lizzie
·
Hemmet Jag funderar på att börja hyra ut ett rum i min lägenhet genom Airbnb för att få extra inkomster om något år när mina bolån löper ut och...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 089
Senast: Eurydome
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 996
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj