Fläckar på överdrag, hjälp

MJLee

Trådstartare
Jag har en dyna för min balkongsoffa. Tyvärr så krävs det bara lite vatten för att det ska bli stora fula fläckar. Ena sidan är full av fläckar och den andra var helt ok till idag när jag skulle vattna en blomma och det svämade över och plaskade ner. Det var alltså bara vatten men ändå har det blivit en ful fläck. Jag kan inte ta av den så antingen får jag lämna in den för att klä om helt eller stå ut med fläckarna. Är det någon som vet ett trick för att bli av med fläckar som orsakas av bara vatten?

Så här ser den fula sidan ut. Tänker att jag kan experimentera med fläckarna där. De flesta är alltså vanligt vatten.


20240518_212203.jpg
 
Jag har en dyna för min balkongsoffa. Tyvärr så krävs det bara lite vatten för att det ska bli stora fula fläckar. Ena sidan är full av fläckar och den andra var helt ok till idag när jag skulle vattna en blomma och det svämade över och plaskade ner. Det var alltså bara vatten men ändå har det blivit en ful fläck. Jag kan inte ta av den så antingen får jag lämna in den för att klä om helt eller stå ut med fläckarna. Är det någon som vet ett trick för att bli av med fläckar som orsakas av bara vatten?

Så här ser den fula sidan ut. Tänker att jag kan experimentera med fläckarna där. De flesta är alltså vanligt vatten.


Visa bifogad fil 145653
Vet inte vad du kan göra med fläckarna. Men kan inte ett tredje alternativ vara att lägga en snygg filt över soffdynan?
 
Många trädgårdsdynor har tryckt mönster istället för infärgat i tyget.
Kan det kanske vara så på denna och att trycket/färgen helt enkelt släpper av vattnet?
Tror inte du kan göra något åt det isf, mer än att klä om (eller bara klä nytt utanpå) eller lägga en filt över som någon sa.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 849
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Vi var ju tvungna att ta bort en av våra hundar för ungefär en månad sedan och även om det just för tillfället kan kännas lite skönt att...
2
Svar
23
· Visningar
2 712
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 921
Senast: soom
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 123
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp