Fjordhästavel 2009

Sv: Fjordhästavel 2009

Misty Flinga är registrerad (24-96-1108), så mitt tips är att kontakta registratorn för att höra var Misty Flinga kan befinna sig. Lycka till!

Fick en mkt tråkig nyhet idag, ett mycket trevligt och snyggt avelsto dog för ngn dag sen. Gråa Lowa 3047 (e Ljosen-Heiden-Titan). Troligen tarmvred. Hemma i hagen går hennes 7 veckors stoföl kvar med Lowas mormor Nanna 2371.
Känns mkt tråkigt, Lowa var den första hästen jag fött upp. Hon blev bara 15 år.

Men neeeej! :eek: Lowa som jag tyckte var så fin. :cry: Varför händer sådana här tråkiga saker. :cry: Jag hoppas av hela mitt hjärta att Wilda klarar sig.

Wilda har tur som har ägare som verkligen älskar sina hästar och är väldigt måna om dem. Sen har hon ju världens bästa reserv-mamma i mormorsmor Nanna, ett helt underbart sto som säkert kommer fostra den lilla jättebra

Fy vad tråkigt och vilken tur att det finns en extramamma... Annars kunde det gått riktigt illa, värre än det som redan hänt... Det räcker gott med att ta bort en häst tycker jag!

Hejsan! Är ny här. Har sökt på googel efter vår gamla häst misty som nog numera heter misty flinga e: myklar u: molly.
Det hade varit så roligt om det är någon här som vet någonting om henne och vart hon befinner sig i världen nu någonstans!
Jag är jätte tacksam för svar
Mvh Johanna:)

Misty Flinga står väl med på Habinas lista om kommande föl i år.
Hon skulle vara betäckt med Torps Gusten.

Får man lov att uppdatera med några premieringsresultat? Lite sena i och med att det kom en SM/NM-helg i vägen...:angel:

Visade följande hästar i Svenljunga:

1-årsstoet AMARULA (Trollfin - Furubäcks Inter): 5*8 = 40 p och mkt positiv och fin kritik - domaren hade en bra magkänsla gällande denna lilla dam! :D

Ägare och uppfödare är CITRONEN, och bilder finns att se på hennes hemsida www.citronen.zoomin.se. Pga av ösregn så blev det inga uppställningsbilder...

1-årshingsten ZAMIR (Botvid - Alexander Lukas): 5*8 = 40 p och rek. spara som hingst. Tyvärr heller inga bilder på honom.

5-åriga stoet SANDVIE (Alexander Lukas - Toddy) exteriörbedömdes m 98887 = 40p. Exporterad till Finland!

Dagen efter var det dags för vårt andra 3-åriga sto; Björkhems ÄSSA-MI (Hauk Thun - Bj. Tessa-Mi), hon fick 99988 = 43p!:banana:

28758240.jpg

Hon är sin mor upp i dagen, måste få visa jämförelsebilder! Tessa stambokfördes ju själv för några veckor sedan med en liknande poängrad!

28496078.jpg

Vem är vem!? :angel:

28758242.jpg
28496077.jpg

KL.

Några gamla bilder på våran Novell (e. Ringo 184 u. Saga) finns på denna länk: http://picasaweb.google.se/danahl65/TulesFolNovell#
På söndag fyller hon en månad. Igår var vi på premiering med henne och hon fick 87878=38p. Tyvärr fick hon inte fram sin fina skritt som hon har... Men vi är nöjda! Och hennes mor stambokfördes till AB. Riktigt bra poäng lät det som hon fick, men tyvärr fick man inte reda på dom. Men de va över 41p tror jag :):)

Tyvärr så var vi pinsamt nog sena, pga av dålig väderlek så var det många strykningar och många som helt enkelt inte kom, så vi fick springa in i ringen med våra! :angel:

Tack!

Visst är de! Förhoppningsvis kommer båda med till Vetlanda - det syns än tydligare IRL - svårt att fånga det riktigt på kort...:D

Jättetrist att höra!

Har för mig att jag sett Lowa tävla i Halland på fjordhästtävlingarna där?

Kan det stämma? Var inte både hon och Nanna ute mkt?

2 fina hästar som jag minns dem!

Lite mer premieringsresultat från Hjärnarp idag:
1årssto
Stenrike Maräng e S.Sprits 244 u Mitra2985 88797=39p
Uddas Capella e Solhems Myckle 225 u Paula 3312 88887=39p
Bea e S.Spritz u Bella 3358 88777=37p
Dina e S.Myckle 225u Kickan-Enar-Georg. Hon fick tyvärr utgå pg av en plötsligt uppkommen hälta och ska visas på uppsamlings prem i stället!
3årsston
Udda´s Afrodite e Temperament 227 u Paula 3312 88888=40p och Diplom!:banana:
Tordis e Temperament 227 u Almina-Almin 88888=40p och Diplom!
Nu är frågan Vetlanda eller inte!?
Hoppas att alla läsare vill hålla tummarna för S:Myckle han är riktigt dålig och står med dropp! Har ej ätit eller druckit sen i lördags!!( 2skivor hö och 10l vätska) Han är rejält uttorkad och har bara "diffusa" symtom!:cry:

Stort grattis till diplom och SJÄLVKLART skall du ta med henne till Vetlanda. :laugh:

Håller tummarna stenhårt för Myckle, hoppas verkligen att det inte är så allvarligt som det låter. :crazy:

Grattis till diplom(en)!

Kul med fina Temperamentavkommor!:d

Hoppas Myckle kryar på sig och att det inte är ngt allvarligt...

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 409
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Parasport, det viktiga värdskapet och nya Fritidskortet är tre teman när vi välkomnar dig som är ridlärare, tränare eller ledare i våra...
Svar
0
· Visningar
32
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Parasport, det viktiga värdskapet och nya Fritidskortet är tre teman när vi välkomnar dig som är ridlärare, tränare eller ledare i våra...
Svar
0
· Visningar
54
Senast: Gunnar
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 935
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit