Fjordavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fjordavel 2008

Av det jag sett, nybörjare som jag är, tycker jag att norska fjordhästar överlag har mer utstrålning än svenska. Det där som är så svårt att beskriva, resning och självförtroende liksom. :crazy:

Däremot regler och vad som krävs hit och dit har jag ingen koll på. :o

fjordhäst-preg kanske ? *smart idag*

Nej, men jag förstår hur du menar, de verkar ha en lite annan "uppfattning" om sig själv, mer "här är jag".

Någon annan om reglerna?

Brukar SFF ordna någon slags gruppresa till Nordfjordeid? Det vore kul att åka dit, men jag är för dålig på att hitta och skulle gärna vilja ha en "paketlösning" att tillgå. ;)

jag vill med om det finns det!

annars får vi sätta ihop en Habina, och klura tillsammans på vägen! :rofl:

"Detta är trafikredaktionen. Två till synes totalt förvirrade fjordhästfantaster befinner sig sedan ett par timmar tillbaka i Norge. De har ingen uppfattning om vägval eller hastighet och vi manar till STOR försiktighet. Möter ni dessa på vägen, stanna omedlbart bilen och fly för livet. Vi har fått uppgifter om att de är beväpnade med sk "kartor", och enligt vår källa skall detta anses extremt FARLIGT. Slut på meddelande."

Hehe, ja det blir ju sååå mycket bättre om vi är tre virrpannor. :p

Om inte annat är det lättare att stå emot en som uppmuntrande säger "men det är klart du skall köpa den hästen!" än två stycken som studsar upp och ned på stället och ropar "Köp! Köp! Köp!" :rofl:

Jodå, det blir MKT bättre om vi är fler förvirrade!
Tänk bara vad mkt fina platser vi kommer att få se!

Haha! :rofl:

Skämt åsido, hur många skulle va intresserade av en trip dit nästa år? Kanske en Buke_Nordfjordeid kombination? Alla andra är ju såklart oxå välkomna!

Ljossas gubbe har ju busskort *vi flirtar järnet ;)*

Jag hoppas det är buss som i vanlig buss och inte buss som i hästbuss! :eek: Farligt att ge sig iväg till Norge ju! :crazy:

Jag hoppas det är buss som i vanlig buss och inte buss som i hästbuss! :eek: Farligt att ge sig iväg till Norge ju! :crazy:
Handikapp-buss så om man äter för mycket eller bryter benet när man snubblar över någon för att man inte ser var man går för den hingsten var så vacker... Då kan man rullas in på ramp! :)

18 säten exkl föraren! Ska vi ha med en rullstol ryms färre!

Fasen vet om man inte kan lasta häst på den rampen också... Jag vill ha ett sto med vackert huvud, sisådär en sex år gammal...

Skämt åsido, hur många skulle va intresserade av en trip dit nästa år? Kanske en Buke_Nordfjordeid kombination? Alla andra är ju såklart oxå välkomna!

Ljossas gubbe har ju busskort *vi flirtar järnet ;)*

Detta låter jätteintressant, funderar ju på att köpa mig en fölunge om ett par år och har redan börjat planera en resa till Danmark för att titta på fjordingar där så varför inte en tripp till Norge också?

Jag kan också köra bussen ifall husse skulle bli trött. Ser det som en virrig men kul fjord-turistresa.
Köpa hästar tycker jag vi ska göra på hemmaplan och stödja våra egna uppfödare, för hästarna är det ju inget fel på. Det bästa från Norge och Danmark blir ju naturligtvis Sverige.

Jamen, det är ju perfekt!

Jag tar upp intresseanmälningar och kollar upp lite boende och sånt i Norge :D

Får lägga i flirt-växeln ;)

Jag kan också köra bussen ifall husse skulle bli trött. Ser det som en virrig men kul fjord-turistresa.
Köpa hästar tycker jag vi ska göra på hemmaplan och stödja våra egna uppfödare, för hästarna är det ju inget fel på. Det bästa från Norge och Danmark blir ju naturligtvis Sverige.

Det är ju kanon om fler kan hjälpa till att köra!

Sukta fina hästar kan man göra varsomhelst i världen ;)

Detta låter jätteintressant, funderar ju på att köpa mig en fölunge om ett par år och har redan börjat planera en resa till Danmark för att titta på fjordingar där så varför inte en tripp till Norge också?

Absolut, du är så välkommen så!

Man lär sig så mkt av att se så mkt olika hästar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 415
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
2
Svar
33
· Visningar
1 788
Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 679
Senast: Franken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka