Sv: Fjordavel 2008
Oj!
Jag skulle inte gissa på att det där var en ettåring. Hoppas Ariel blir lika fin vid 14 månaders ålder. 
Oj!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj!Jag skulle inte gissa på att det där var en ettåring. Hoppas Ariel blir lika fin vid 14 månaders ålder.
![]()
Det där med skor får proffsen svara på... Jag skodde min förra unghäst första gången som sexåring.![]()
Håller med Habina om proffshjälp men jag skulle nog vänta lite med att kolla om det inte går över. Är det ömt när han går på gräs också? I så fall borde det inte vara så farligt.
Jag skodde min fjording Blixten vintern när han blev tre men bara fram och endast för att det är så halt med all is. Bodde i Jämtland då.
Vad roligt att ni tycker om Orvar.
Har du inga bilder på Gandalf man kan få se?
hihi, ni är ju mina proffs![]()
Erhm...Vad fin hon är Ariel. Ska det bli ett avelssto?
Berätta mer! Jag har aldrig träffat Hugo, men älskat honom i evigheter.Jag hade praktik på Sindarve när jag gick gymnasiet och då fick jag rida ut på Hugo. Vilken trevlig hingst det är.
Du har ju alltid Aslan!Jag vill också ha ett fjordsto som jag kan avla lite på. Det kommer lite längre fram när vi har eget stall. Vi ska flytta hemöver (Jämtland) om 1-2 år och tyvärr så finns det ju inte någon hingst i närheten. Får hoppas på Orvar![]()
Idag blir det mätning och kanske en uppställd bild om jag kan få till det!
Erhm...Det är liksom kruxet med damen... Hon är tänkt som min elithäst (
) i distansritt, men samtidigt kommer det bli svårt att inte betäcka henne. Har några lösa planer på att åtminstone betäcka henne som treåring, då hon ju ändå inte tävlar som fyraåring. Men sedan blir det nog mest tävlingar...
.
Idag? Eh, ikväll menar du väl? Har du stall nära förresten?
Har Odin (alltså Leirdals Odin) några avkommor i sverige? *vill se!*
Sen en fråga som du säkert inte kan svara på , men ändå....
Förut hade norska stamboken på nätet uppgifter på om det var ston/hingstar och färg på avkommorna efter respektive hingst; nu står det bara namn *undrande* Kanske håller de på och uppdaterar?
Du SKULLE ju inte betäcka henne!
*jag kommer att vinna det här vadet!*![]()
På fråga A svarar jag inte som jag vet, enbart Gandalf + dräktiga ston för 2009.
På fråga B säger jag det är ju bara att klicka på hästnamnen.![]()
Vad? Vadå för vad? *får smått panik* Vad har jag nu lovat i sömnen?![]()