Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om de där gubbarna på taxi ens visste att vi pratade resa i hästkläder i en taxi (Guld förbjude) och nu dessutom 18 hästar i samma bil, då fick de nog hjärtfel hela högen! Tur jag har sagt upp mig!
18 platser! Klart du får plats!Jag vill också med!!
Men om vi inte blir tok-många så kan man ju låna vanlig minibuss och åka med? Där får man ju iaf plats 8st..
Nu har jag hittat ännu en förvirrande sak i en hästs härstamning.
Stjerne-Lys 3281 e. Hugo 179 u. Tindra 301 har enligt stamboken 2005 fått ett sto e. Magne 228 (Stjerne-Klar) och enligt blå basen har hon fått ett sto e. Kim Hero 221 (Zelma). När jag pratat med ägaren (i ett annat ärende) nämnde hon att Stjerne-Lys fått ett stoföl 2005 som hette Klara.
Jag kan endast förklara det hela med att blå basen har fel och att Stjerne-Klar kallas för Klara. Någon som törs säga något mer?
Sådär, då har jag rett upp det här trasslet.
Det är stamboken som har rätt. Det sto Blå Basen dillar om (Zelma) är ett stoföl som Kim Hero 221 har fått tillsammans med Runa 3290 samma år som Stjerne-Lys 3281 fick sin Stjerne-Klar tillsammans med Magne 228.
För övrigt är jag nu klar med stambok XIV och kan stolt meddela att min bas nu innehåller 11341 fjordhästar.
Vilken kämpe du är!
Här finns Ariels statistik + bilder: http://www.pixbox.se/alb878060Jag hänger gärna på och fotar och mäter.
Ariel var precis likadan, uppväxt i flock och i princip aldrig ensam. Men hon har lärt sig och blivit mycket säkrare själv (så länge matte är med). Så ha bara tålamod så kommer det att gå jättebra!Han är tyvärr lite nervös när han är själv och inte någon kompis får följa med ut. Men det är väl bara att träna på så att han vänjer sig.
Min första häst var efter Tulo.Fjording 2: Blixten e: Sindarve Tulo 137 u: Blondie 2603 ue: Sindarve Gute 85
Islandshästridning är superkul. Har ridit på islandshästridskola en halv termin och det gav verkligen mersmak. Helt annorlunda än turridningshästarna. Ariel går med tre islandshästar, så jag lär väl också falla dit vad det lider.Ingen av oss kan rida islandshäst så nu tränar vi för fullt på det.