Fjordavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fjordavel 2008

Kruxet är dock att jag inte vet vad jag skall göra med fölungen. Behålla eller sälja? :o

Det är alltid svårt och jag tror att det är bättre att bestämma sig redan innnan den föds om den ska säljas, för när den lilla ullbollen tittat ut blir det svårt att bestämma sig för att sälja.... :love:

Det är alltid svårt och jag tror att det är bättre att bestämma sig redan innnan den föds om den ska säljas, för när den lilla ullbollen tittat ut blir det svårt att bestämma sig för att sälja.... :love:

hehe svar: JA!:love:

Haha, ja jag skulle ju vilja behålla... Samtidigt så kan ju hingstvalet påverkas av om man skall behålla eller sälja. Tur att det är två år kvar. :crazy:

Jag har bestämt mig för att sälja om det blir en hingst och ev behålla om det blir ett sto. Har ingen plats eller möjlighet till att hålla hingst och valack vill jag inte ha nån..

Ett sto däremot kommer vara mkt svårare att göra sig av med:love:

Får ju bara en bebis i sommar och valet är klart, stoföl=till salu, hingstföl=behåller vi!!

hehe ska vi göra ett byte om du får stoföl och jag hingst?;)

Är du seriös????:devil: Ge aldrig mig såna här förslag, det var så Dimm hamnade hos oss...........
Fast jag har faktiskt en intressent på ett stoföl och är hon intresserad så har hon första tjing!

knapplån!

Vi brukar ju alltid tjata om hur dåliga vi svenska (och i synnerhet skåningar) är på att åka långt om vi vill betäcka med en viss fjordhingst.

Igår kom Flögstad Vilja och Monabella, de bor 50 mil norr om Helsingfors och hade varit på väg i 1 helt dygn när de kom igår kväll.
För Vilja var det här en baggis, förra gången hon var till hingst så åkte hon till Tyskland för betäckning med Fjölestaen (MT:s pappa)

Som de flesta vet så är vi skåningar, 6 mil till söderut så hamnar du i Östersjön!
Ifjor åkte vi ju hela 14 mil enkel resa till Trollfin på betäckning och innan dess var det 10 år sedan vi överhuvudtaget flyttade ett brunstigt sto mer än tvärs över gårdsplanen.

Är du seriös????:devil: Ge aldrig mig såna här förslag, det var så Dimm hamnade hos oss...........
Fast jag har faktiskt en intressent på ett stoföl och är hon intresserad så har hon första tjing!

haha självklart, tror inte jag behåller Celines bebis i vilket fall så tänkte mest att om det blir en hingst...:D;) jag skulle inte ha något emot att den hamnade på grönkulla direkt:bow:

Kl!

Nu har X-ina fölat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kl 02 den 23:e april tittade lilla X-ando ut! Hingst alltså!

Har ni sett så söt!
Xando5.jpg

//Camilla

ojojoj!! nu blir jag lite avis allt.... här hemma går celine å lisåna med stooora magar och gigantiska juver, celine är inne på 347 dygn nu snart 348 och lisåna 338 idag:o. Men dom små verkar gilla livmoderns trygga miljö :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 419
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
2
Svar
33
· Visningar
1 811
Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 679
Senast: Franken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka