Finns det utrymme för alla hästsportbutiker som "ploppar upp"?

break_a_leg

Trådstartare
Jag bor norr om Sthlm och här vimlar det numera av hästsportbutiker. Bara de senaste månaderna så har flera nya öppnat och i morgon är det invigning av ännu en (som ligger väldigt nära två andra butiker)

Vad tror ni, finns det en marknad för alla dessa butiker?

Sv: Finns det utrymme för alla hästsportbutiker som "ploppar upp"?

Antagligen inte.

Motfråga - hur länge existerar de?
Det finns en väldigt stor marknad, men många småföretag blir bara dagsländor, för det är otroligt svårt att tjäna vettiga pengar och ha vit bokföring inom hästutrustningsbranschen

Apo som håller på att uppslukas av branschen

Hästfolket handlar ju en massa onödiga och nödvändiga saker till sina kära hästar, men om det finns utrymme för så många butiker vet jag inte.

Här som jag bor vimlar det inte precis av hästbutiker, hade varit trevligt med iallafall EN.

Jag tror ju att flera av de mindre butikerna som inte funnits så länge kommer att få det svårt att hävda sig gentemot de kedjor som börjar komma överallt.

H**ks tex, när jag var yngre så var det postorder som var deras grej, butik fanns ju bara på ett ställe. Nu finns de ju överallt...

Det finns absolut ingen marknad för dessa butiker. Just nu verkar det nästan lite trendigt att starta butik i norra 08-området, men det finns garanterat inte klientel till alla dessa butiker. Kvar kommer som vanligt vara de fem inne i Stockholm, och några runt Väsby :angel: de andra kommer inte att klara sig.

Fast den som öppnar officiellt i morgon hade iaf lite roliga saker :) Jag är nog ingen bra kund, jag handlar i alla affärer...

Vilken butik är detta och vart ligger den? PM kanske :)

Jag vill också gärna veta! PM:a hemskt gärna mig! :) :bow:

Har bestämt mig för att undvika H**k och sponsra mindre företag med mina pengar istället alt. köpa över nätet.
Men förstår att folk handlar där då det är billigt.

Tycker att "starta-eget-trenden" är helt vansinnig. Det är massor av slit och släp och uppoffringar under en lång tid för att ens få in pengar till de nödvändigaste utgifterna. Det är inte konstigt att de konkar.

Apo

I malmö finns det inte många och nu det senaste året typ så har två lagt ner!

Här i skövde finns det bara 2 så vitt jag vet och den ena är då Granngården. det finns också en liten hästbutik som har sadelutprovningsdagar och det är bra.
Den lilla butiken verkar gå bra.

Sen finns det en rätt stor butik i skara också, men dit åker vi inte så ofta.
En riktigt rolig butik är Charlies häst o hund i Jönköping, de har massor av bra saker!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 508
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 793
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30