Sv: Finns det några "äkta" hästtjejer längre?
Ville bara påpeka att det inte alls alltid finns personal i stallet. Inte där jag hängde som ung/yngre. Vi fick betalt med gratisridning för att leda nybörjare, och mockade och pysslade dagarna i ända. Och red också ut ensamma och lekte cowboy ungefär. Otroligt att folk har litat på oss små tioåringar. Skulle ha kunnat gå riktigt dåligt.
Barnen är väl inte ensamma i stallet? Det är ju alltid personal där hoppas jag och vad jag vet brukar det vara noga med att de talar om vad som ska göras och hur. Ett exempel är en ridskola där de lite äldre tonårstjejerna fick vara stallvärdinnor, ett par i taget, varje em. De turades om så det var inte så betungande. Som ersättning fick de rida bland annat speciallektionena gratis. Dessutom fanns personal förstås.
Ville bara påpeka att det inte alls alltid finns personal i stallet. Inte där jag hängde som ung/yngre. Vi fick betalt med gratisridning för att leda nybörjare, och mockade och pysslade dagarna i ända. Och red också ut ensamma och lekte cowboy ungefär. Otroligt att folk har litat på oss små tioåringar. Skulle ha kunnat gå riktigt dåligt.